2013/07/25

Életszínvonal annó és most... Nosztalgia? ....

Életszínvonal annó és most... Nosztalgia? .... NEM!...CSAK tisztességes Emberhez méltó élet. Ráadásul semmi luxus!

Az jár benne okos fejembe itten miközben a gépem betöltötte magát... 1978-ban kezdtem a hivatásos pályafutásomat... Akkor volt a kezdő fizetésem 2800.- havi fix. Ez akkor úgy az átlag Magyar jövedelem környékén ( közelében ) volt. Ez akkor azt jelentette hogy dőzsölni ugyan nem lehetett, de!- Tisztességesen meglehetett élni belőle, futotta ruhára, bulizásra, csajozásra, néha egy hétvégi kiruccanásra, ha embör fia okosan osztotta szorozta... még félretenni is lehetett. Ahhoz hogy most olyan színvonalon éljek... kellene kb. 200000.- havi jövedelem. Mikor megnősültem és első Fiam megszületett... a Nejemmel kettőnknek volt Kb. 6000.- a jövedelmünk és ez is kb. az átlag közelében járt. Ebből akkor 2 felnőtt/2 gyermek tisztességgel megéltünk, sem a gyermekeinknek, sem nekünk nem kellett nélkülöznünk. Tellett mindenre ami kellett ( nem luxusra ) , még nyaralásra is. Ma ehhez kellene 280-300000.-. Megjegyzem... akkor az egész havi rezsink nem érte el az 1000.-ot. ( lakbér, víz, villany, gáz, tv. ) Ma a Magyar családok 75%-ának az akkorihoz viszonyítva tisztességes ( nem luxus ) megélhetésnek a felét sem éri el a jövedelme.

 A nettóval számoltam, mivel a 80-as évek nettója az összehasonlítási alap. Én akkor pályakezdőként 2800.-ot kaptam kézhez a Tb+ Nyugdíj járulék levonása után.

Tehát ahhoz hogy ma egy 2 gyermekes család olyan színvonalon éljen mint akkor ...hangsúlyozom! -NEM LUXUS, CSAK!- normális tisztességes élet!... 280-300000.- kellene nettóban. ...és ez nem holmi statisztikusok által irodában számolt átlag, hanem a valódi naaaagy élet.

Ma Magyarországon 2013 Július 25-én.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Véleményt, Javaslatot, Érveket írj! Bunkózásra, Komcsizásra, Cigányozásra, Zsidózásra NEM vagyok vevő!