2015/02/02

Mindenki zseni. ( Elveszített zsenik )

Na ezért rühellem ezt a mindenáron "mindent tudás" alapú oktatási rendszert. Szerintem pedig a "Tehetség alapú" oktatást kellene nyomni. Mert sok tehetség veszik el a "mindent tudnod kell" szuperzseni képzők miatt. Csóró gyerek buta a énekhez?...gyenge fizikuma miatt a tesihez?...nem bírja az uncsi matekot?...De zseni a történelemből? Elbuktatják, mert elvárja tőle a rendszer hogy mindenből kíváló legyen és elveszett egy tehetséges Történész. De áll ez minden másra is. Ja hogy a Tanár bácsi néni sem mindenből zseni? a rendszer kitalálója sem? Kit érdekel? Az a büdös kölök legyen vagy zseni mindenből, vagy bukjon el egy életre. Hogy a tanár bácsi néni a rendszer kitalálói is voltak valaha gyerekek? Kit érdekel? Azt ők a naaagy felnőttek má rég elfeledték. Azt is hogy ők sem szuper zsenik... csak hiszik magukról.
Ugye a csóró gyereknek tizenévesen kell...ene eldöntenie hogy mi szeretne lenni ha nagy lesz. Dönt valami mellett, amiről akkor azt hiszi, vagy szülék hiszik, tanárai hiszik hogy annak jó lesz az a kölök. Esetleg kényszerből mert nincs más... Aztán tanul, vizsgázik, gürizik és 25 30 40 évesen rádöbben...ha rádöbben..., ahhoz nincs is tehetsége, de máshoz lenne. Aztán ott marad egy rakás tehetségtelen alkalmatlan "szak" ember és a rendszerben elkallódott elveszett sok valóban Tehetség. ...egy életre. ...és csalódott megkeseredett sok sok ember.

Tizenévesen kell döntenie. Így jártam én is a Fiaim is és sokan mások is. Általánosba még grafikus szerettem volna lenni, aztán apám miatt lakatosnak tanultam. Szerinte a grafukus az nem szakma.  Aztán Hivatásos Katona lettem. Első években a pályám elején sokat szenvedtem, aztán évek alatt az akaratomnak , na meg a "csakazértis bizonyítok" makacsságomnak köszönhetően végülis bizonyítottam másoknak és főleg magamnak, van hozzá tehetségem. Úgy gondolom és nem magamtól, hanem a volt beosztottaim a volt főnökeim visszajelzéseiből, jól is csináltam. Közben mert szükségét éreztem hogy ha má Emberekkel kell foglalkoznom, értsek is hozzájuk, így autodidakta módon elkezdtem pszichológiával foglalkozni. Megszerettem és rádöbbentem sajnos már későn, lenne hozzá kedvem és érzékem is van hozzá. Végül maradtam Katona. Így jártam. 

A Facebook megjegyzésem: "Ahogy elnézem, mi itt néhányan jól egyetértettünk. Már csak az illetékeseknek kellene érteniük....is hozzá."



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Véleményt, Javaslatot, Érveket írj! Bunkózásra, Komcsizásra, Cigányozásra, Zsidózásra NEM vagyok vevő!