2017/12/10

Az őszinteség és nyíltság jegyében!

Ma egy nagyon őszinte, nagyon nyílt beszélgetésben volt részem. Erre a beszélgetésre a véletlen adta a lehetőséget és éltem vele. Köszönöm az illetőnek az őszinte és nyílt beszélgetést az őszinte és nyílt szavait! ( még nem árulom el ki volt az illető beszélgető partnerem )
Ez a beszélgetés sok mindent megerősített bennem amiket sok év alatt, illetve főleg az utóbbi években tapasztaltam és összeraktam, láttam, gondoltam. Sok minden bizonyossággá vált bennem amikről eddig csak sejtésem volt, vagy összefüggéseket találva gondoltam hogy úgy lehet.
Úgy gondolom és azt hiszem joggal, az "átlag" polgártól aktívabb vagyok és jobban átlátom a politikát, jobban értem és jobban össze tudom rakni az összefüggéseket, jobban átlátom.
Van határozott elvem, politikai meggyőződésem. Baloldali voltam, vagyok és maradok.
Számomra nagyon tanulságos volt ez a beszélgetés, majd jött hozzá még pár dolog, aztán elgondolkodtam.......
Levontam a konzekvenciát. ....... lesújtó! Lesújtóbb mint azt hinnétek vagy képzelnétek.
Mivel én nem vagyok párt elnök, még csak párt tag sem sehol, attól tartok képviselő vagy polgármester sem leszek, így lehetek őszinte és nyílt. Nem hogy lehetek, hanem elveim szerint annak kell lennem.
Ezt fogom tenni! Őszinte leszek ( ahogy eddig is, sőt még inkább ) és nem fogok széplelkűsködni ( ahogy eddig sem. még kevésbé ) Azt fogom leírni, elmondani amit hitem szerint kell, amit látok hallok tapasztalok, ami következtetéseket levonok látva tapasztalva dolgokat és összefüggéseket.
Tudom... sokan fognak majd vádolni ez miatt, mint ahogy már eddig is tették egyesek. Talán ellenségnek, talán árulónak is kikiáltanak majd. Nem érdekel! Én nem fogok hazudni, nem fogok kertelni, nem fogok jópofizni pusztán azért mert egyesek ezt várnák el, egyeseknek ez lenne az érdeke. Nem fér bele a hitembe az elveimbe és mert ....nem érdemlik meg!
Ha elolvassátok amiket írni fogok, örülök és köszönöm! Ha hallgattok rám, vagy legalább elgondolkodtok az általam írtakon, megtiszteltek. Ha nem?... a ti dolgotok, de azért én írni fogok, mert ez a dolgom a hitem a meggyőződésem.
Ezen írásom szentimentálisnak érzitek, gondoljátok? ...ám legyen. Talán az kicsit. Én inkább úgy mondanám.... Nagyon elkeseredett. Meg van rá az okom...bár ne lenne igazam.

Akkor az őszinteség és nyíltság jegyében! A rendszer váltástól kezdve mindig az MSZP-re szavaztam, velük szimpatizáltam. Aztán 2000-ben amikor már tehettem, beléptem az MSZP kaposvári városi szervezetébe. Eleinte szokásomhoz híven csak figyeltem, aztán aktivizáltam magamat. Ha tetszett valami, szóvá tettem és támogattam. Ha nem tetszett valami, azt is szóvá tettem. Aztán tapasztaltam pár dolgot ami nagyon nem tetszett. Többek közt?... a naaagy embereket körbe vevő vigyorgók, mindenre amit naaagy ember csinált mondott vigyorogva bólogatók. A naaagy ember által maga köré kiépített vigyorgók hada. Volt sok vitám a naagy emberrel, volt nézeteltérésem több is. pl. a 2002-es ígérgetés cunami az addig általuk hangoztatott "fidesz ellopta még a kasszát is" akármire... Azaz hazudtak! ahogy Gyurcsány mondta Öszödön.... és még sok más....Többen látván hogy én elmondom és jó a beszélőkém, jöttek körém és biztattak.. "Lajos! te mond el, tedd szóvá, Te elmered és olyan jól tudsz beszélni"... Én pedig elmondtam. Aztán újra és újra... A körém gyűlt biztatók pedig?... ilyenkor a naaagy ember jelenlétében amíg én mondtam..., ő nekik hirtelen matathatnékjuk támadt, lehajtott fejjel ültek... "ááá...ők? ...semmi közük hozzám...ők ott sem voltak... " Aztán egyszer szóvá tettem ezt nekik, mondván.. "legalább tapsoljatok kicsit amikor befejezem, vagy legalább bólogassatok. Had lássa a naaagy ember, nem csak az én mániám ez az amaz." Igérték...úgy lesz. Úgy lett? Dehogy lett úgy. Én elmondtam, ők matattak hallgattak lehajtott fejjel. Aztán egyszer mocskos eszközzel ki is játszottak. A naaagy ember és körbe vigyorgói mindenre bólogatói mindent elkövettek hogy el lehetetlenítsenek, funkció közelébe se jussak... Na nem mintha annyira akartam volna. Sosem kapaszkodtam funkciókért. Ha felkértek mert alkalmasnak találtak és úgy éreztem, eltudom vállalni, vállaltam. .....
Ezek alatt az évek alatt láttam, tapasztaltam dolgokat. Egyszer aztán valaki felhívta a figyelmemet valami nagy disznóságra és elmondta, majd mutatott valamit.......... ELÉG LETT NAGYON IS! Végül kiléptem. DE!... aztán is figyeltem láttam tapasztaltam. 2013-2014 összefogás cirkuszolás meg kampány....... Amikor az mszp helyi elnöke leszidta az egyiket a kettő..mondom..KETTŐ aktivistájuk közül aki jött velünk rendszeresen kampányolni,... Szegény lány be ment hozzá hogy ugyan valakiket még mozgósítson mert ő már nem bírja... Erre az mszp széplelkű városi elnöke?.. "Mit hajtod magadat, hiszen nem a mi emberünkért kampányolsz".. Aaaz nem érdekelte hogy KÖZÖS jelölt volt, de a DK adta a megállapodás szerint. Később megtudtam, mindenhol így álltak hozzá a kampányhoz az mszp-sek ahol nem az ő emberük volt a jelölt... Hogy miért?... Gondolkodjatok el rajta. 

Egy ideig a SZOLIDARITÁS mozgalom kaposvári csoportjának voltam az összekötője "vezetője". Voltunk papíron 52-en. Ha hívtam őket..."gyertek és csináljunk valamit!2... jöttek 10-12-en. Mire csinálni kellett volna maradtunk 2-3-an... Aztán csináltunk egy akkor országos minta értékűt... Szerveztünk egy szimpátia tüntetést a kaposvári Kossuth térre összefogva aki csak hajlandó volt. Jött az MSZP a DK a SZOLIDARITÁS a nyugdíjas tűzoltók szervezete. A többi városi szakszervezet nem jött, mondván... "nem engedi a pesti központjuk"... lelkük rajta...gyáva gerinctelenek! Megszerveztük.. Azaz én egyedül mint a SZOLIDARITÁS helyi összekötője. Bejelentettem a rendőrségen törvény szerint. Szerveztem telefonálgattam, intéztem.... Este 20 órakor rendőrség rángatott... Nem nyertek!.... nem bírtak "lebeszélni". ... Végül jött a résztvevők közti utolsó egyeztetés... Kik hogyan milyen sorrendben, miről szólalnak fel. Ugye a törvény szerint nekem mint "Főszervezőnek" kell megnyitni és bezárni az ilyen demonstrációt. Na az egyeztetésre jött ám a szolidaritás egyik nagy emberének fő körbe vigyorija is... Mondván majd ő egyeztet. ..Hát egyeztetett. Az az mszp városi elnöke széplelkűsködött és nem tetszett neki a megnyitó beszédem... mondván... "túl kemény" Na mire észbe kaptam a fővigyori egyébként semmit tevő meg az mszp széplelkű városi elnöke totál átírták a megnyitómat. Végül nagyon jól sikerült a demonstrációnak. Sokan voltunk egy akkora városhoz képest. Még Pécsről és Tatabányáról, Veszprémből is jöttek Szolis barátaink. Mi lett?... A fővigyori és társa naaagy mellénnyel vigyorogva zsebelték be a sikert... Azok akik egy qrva kéz mozdítást sem tettek érte. 

Aztán a SZOLI... széjjel hullt. 

A DK? ... Kaposvár?.... az egy másik történet.........

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Véleményt, Javaslatot, Érveket írj! Bunkózásra, Komcsizásra, Cigányozásra, Zsidózásra NEM vagyok vevő!