2017/10/02

A visszalépett önjelölt.

Botka László az MSZP? miniszterelnök...önjelöltje visszalépett a jelöltségtől és akadozva eldalolta hattyú dalát. ezzel tán az MSZP-ét is?... Könnyen lehet. Ennek apropóján írtam.
Én nem hivatkozom elfogulatlanságra, mert akkor hazudnék. Hivatkozom viszont másra. baloldali voltam vagyok és maradok, mégpedig szociáldemokratának vallom magamat. Sokakkal ellentétben még a nagyjaink közül is, én azt is tudom mit jelent e fogalom. 2000-től ( ekkortól tehettem a hivatásom miatt ) tagja voltam az mszp-nek. Nem tagadom nem szégyenlem, de büszke sem vagyok rá. Baloldaliságom okán lettem tagja. Azt hittem, az mszp egy valódi baloldali szocdem párt. Sok vitám volt Lampert Mónikával és az ő köreivel...( mondjam hogy őt körül vigyorgó körbe nyaló helyi klikkel? ) Nem is voltam a szíve csücske. 2002-ben az mszp fűt fát kolbászból kerítést 100 lépés programot ígért. Kérdeztem akkor..."mire föl?...hiszen az orbán kormány idején végig azt nyomtátok...üres a kassza orbánék még a kasszát is ellopták...Akkor mire ez az ígéret cunami? " Válasz?.. "tudjuk de megoldjuk.... " Megoldották. Bukott Medgyessy és ők kihátráltak mögüle. Jött Gyurcsány. Tudom...voltak hibái, de úgyahogy rendet csinált és csinálta volna jobban is ha nem kellett volna küszködnie a sajátjaival az érdekkörökkel a klikkekkel. Jött 2006... Ugye emlékszünk..Öszöd. Gyurcsánynak elege lett a hazudozásból és tovább nem vállalta még a sajátjai kedvéért sem. Mi lett? ...Elárulták. Tudom..Hibázott öszöddel Gyurcsány, mert nem ott, hanem a parlamentben kellett volna elmondania azt a beszédet. Azért mi egész tűrhetően megúsztuk a gazdasági válságot. Az mszp elárulta a második miniszterelnökét is.. .... 2010 pedig logikusan hozta az mszp bukását. Jött 2014. Előtte had említsek meg egy 2014-es választásokkal összefüggő történetet. Kaposváron tartott fórumot 2013 novemberben az mszp akkori két fiatal titánja a Harangozó testvérpár. Ugye akkor már ugyanígy mint most is, sürgették a baloldali választók ( és a józanabb ellenzéki pártok is, köztük a DK...ugye!... ) az összefogás szükségességét. Megkérdeztem Harangozóékat..."mi lenne ha az mszp mint a ( szerintük és ezt ott is bőszen hirdették melldöngetve ) az ellenzék legnagyobb pártja összehívná a többieket, akár még civileket is és az összefogás élére állna?" Mi volt a válaszuk? ..... "Nem gondolja azt senki komolyan hogy az mszp mint a legnagyobb ellenzéki párt, leül holmi 100 fős kis csoportocskákkal tárgyalgatni!?"...és kellően gúnyos mosolyt eresztett el.....Mondta az ifjabb Harangozó. Erre csak annyit közöltem velük... " Az igazi nagyságot nem a melldöngetés intenzitásával mérik, hanem hogyan bánik a kisebbekkel a gyengébbekkel" Lefagyott a gúnyos mosoly... Aztán jött Bajnai és jött az mszp, mert leesett nekik...Bajnai mindent vinni fog ha ők lemaradnak. Jött Mesterházy és sajnos az mszp tovább folytatta azt a melldöngető nagyság hirdetést. erőszakolták a tehetségtelen alkalmatlan hiteltelen Mesterházyt. Nem állítom hogy ez volt a bukás fő oka, dehogy jócskán benne volt az hétszentség.
Ez a 2017 valahogy nagyon emlékeztet engem arra a 2013-ra 14-re és régebbre. Esmét a melldöngető kivagyiság a diktátumok a populista ígéret halom. Összefogni, de úgy hogy majd ők...mámint Botka diktál és megmondja...előírja a feltételeket meg mindent?..aztán majd csatlakozhat akit ő enged? ...az ő feltételeivel? Melyik az a balfasz párt amelyik az ilyen diktátum akármibe bele megy? A választóik kellenek, de a vezetőtök nem? Fordítva mit szólna Botka és az mszp? ... Szegeden? Ha az mszp szavazókat vinné akarná valaki, de velük Botkát nem? Mit szólna? Arrogancia!...ennyi volt és van Botka. Semmi több.
Aztán elfogulatlanság ide vagy oda... 2010-től ezidáig mit csinált az mszp? Semmiiiit! Asszisztáltak néha kicsit cirkuszoltak, nyilatkozgattak...ÉS? Azé a DK próbált valamit A DK következetesen kiállt ...legkövetkezetesebben...az összefogás mellett különös feltételek és diktátumok nélkül. a létezése óta.
Lehet itt elvszerűségről meg elfogulatlanságról beszélni, de hogy az mszp agóniáját senki más mint az önmaga változni képtelensége a melldöngető kivagyiság és az érdekkörei a klikkjei okozták. Emlékszik még valaki a 2010-...vagy 2009-ben volt?...es mszp-s párt szavazásra? Miről is szólt az? Mi volt az mszp akkori felsővezetőinek reakciója? Emlékszik valaki itt? Nyíltság! Átláthatóság! Párt finanszírozás! Tagrevízió. Nos? ...mi volt a reakciójuk? Botkáé is áááám!!! ..és különben is...Botka csinál itt melldöngetve úgy mintha ő nem lett volna ott az mszp felső vezetésében sok éve? Ne máááá!
Aki ezeket nem látja... szerintem ott nem csak a szemekkel van baj.
Tény!...a baloldal kapott pofont. De önmagunknak adtuk némi segédlettel.....Miért? ...Hosszabb és másik téma.
Tudoooom!...itt most sokan "elfogulatlanság nélkül" elvből a DK-t és Gyurcsányt okolják hibáztatják, mert szerintük ők tették tönkre Botkát meg az összefogást.
Csak emlékeztetni szeretném őket!... Olvassák újra írásomat aztán még arra is,... NEM a DK volt akik diktátumokkal jöttek! NEM a DK volt az első akik nem kértek Botka diktátumaiból! A DK CSAK azután jelentette be hogy önállóan indul, miután egyértelművé vált, Botkával az ő diktátumai alapján lehetetlen a tisztességes összefogás.
Botkát a saját önteltsége a saját pártja belső viszonyai és az tette tönkre hogy Botka tán jó polgármester Szegeden, de igen rossz politikus.
...és én még mindig nem állítom magamról hogy elfogulatlan lennék. Sőt!... de okom van rá, a saját tapasztalataim az hogy látok hallok figyelek és gondolkodom, elemzek.
Nem mellékesen elveim is vannak... Szilárdak!...és nem cserélgetem őket sem hangulatom szerint, főleg nem a széljárás szerint.... De azért sem ám hogy az aktuális kedvencemnek megfeleljek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Véleményt, Javaslatot, Érveket írj! Bunkózásra, Komcsizásra, Cigányozásra, Zsidózásra NEM vagyok vevő!