2022/08/29

"ÉN"..."MI"...érted é utód!? ... és hazám!? ...érted é!?

 TISZTAVATÁS

Olvasgatom az augusztus 20-i tisztavatáson elhangzott beszédeket! Nem mintha valami újat várnék de mégis, hátha.Mégiscsak létrejött a rendszerváltás óta a kilencedik HM apparátus, talán pénz is van hátha kitaláltak valami újat. Először csalódtam! A Kossuth-nóta ikonikus részének százfelől megvilágított része – most jó lenni katonának – köszönt vissza jelen történelmi helyzetünkkel körítve. Mindig ez volt, azután történt valami jó vagy rossz!
Aztán mégis! „Vissza kell állítani a katonák tekintélyét”- hangzik! Önmagában szép gondolat, de kikét! A miénket , a ŕégiekét ,akiket „haderőcsökkentettek” nem kell mert a lehetőségeink szerint gondoskodtunk magunkról. Az újak meg majd csak megteremtik a maguk tekintélyét! Igaz, hogy nem könnyű egy lefejezett, meggyalázott hadsereg traumájából újra éledni de bízzunk benne, egyszer ez is meglesz! Talán nem ártana az „öregekkel” beszélgetni! Fegyvernemi dinasztiák voltak, ami már önmagában is tekintélyt parancsoló volt! Most hol vannak!? Talán még egy gondolat! A Nemzeti Dal nem hangzik jól sem németül, sem oroszul, sem angolul! Itt is lehetne keresni a hadseregtől való tartózkodás okát! Azért kedvcsinálónak álljon itt nemrégiben írt cikkem! .
. ÉN.........
Tisztelt olvasók, barátaim! A címben foglalt „ÉN” most nem a hagyományos egyes szám első személyét jelenti, hanem mindazokat a KATONÁKAT, akik átélték a rendszerváltás előtti és utáni katona-lét viszontagságait.
Kései bemutatkozónak szánom ha netán rosszul ismertek bennünket, szemezgetek a valóságból. Ma már tehetem, eltelt legalább két emberöltő ideje, ilyenkor már miért színezném, miért hazudnék.
Az ÉN zömmel a hivatásos katonákat jelöli, de érinti a kicsit vagány, kicsit csibész de szervezetükre büszke, szakmájukban profi sorállományt is.
Hát vágjunk bele!
- Én elvégeztem a fizikailag, szellemileg nem könnyű tiszti, tiszthelyettesi
iskolát, lemorzsolódás 50-60 % körüli.
- Kihelyeztek csapathoz, oda, ahol szükség volt rám, nem volt kívánságlista.
- Azonnali készenlét, itt-ott 24 órás szolgálat.
- ÉN az évnek több mint felét hazai és külföldi gyakorlótereken töltöttem.
- Minimum negyedévente váratlan riadót hajtottam végre, A, B, C körlet,
mozgósítás, kapcsolódó gyakorlat.
- ÉN máshol folyamatosam őriztem az ország légterét, megint máshol
helyben lakással őriztem a határt, a MH szakadt rongyaiba öltöztetve.
- ÉN semmisítettem meg életem kockáztatásával
évi több tízezer „örökölt” robbanószerkezetet.
- ÉN, ha volt időm rá családot alapítottam és költöztettem 3-5 évente.
- ÉN a sorállomány permanens kiképzésével alegységem komoly vizsgáztatásával többszörös „élenjáró” ill. „kiváló” címet értem el.
- ÉN a haditechnika semmiből-való fenntartásával biztosítottam a hadrafoghatóságot.
- ÉN mindezek magasszintű művelésével a kelet blokk élvonalbeli katonája voltam.
- ÉN közben mást is végeztem! Szedtem kukoricát, cukorrépát, a
kombájnosok fele kölcsön-adott katona volt.
- ÉN tervezetten mentettem embert, vagyont az árvízből, a hóból, a jégből. Elsőként voltam ott minden katasztrófánál segíteni a túlélést.
- ÉN építettem, utat, hidat, laktanyát, mezőgazdasági létesítményt.
- ÉN építettem határvédő rendszereket, majd lebontottam.
- ÉN létrehoztam katonai kollégiumokat, majd megszüntettem.
- ÉN lecsapoltam a kis Balatont, majd visszaállítottam.
- ÉN építettem a dunakiliti vízlépcsőt, majd lebontottam.
- ÉN tökéletesítettem a „tábori akadémián” szerzett tudásomat, mester és magasabb szintű képzéseken.
- ÉN végeztem tudományos munkát, írtam cikkeket, pályáztam, sajnos a könyvtárnak.
- ÉN terveztem hazánk védelmét minden várható helyzetre, ismerve valós lehetőségeinket.
- ÉN építettem magamnak csapat pihenőket, ami családomat is szolgálta, elvették!
- ÉN használtam Helyőrségi Művelődési Otthonokat, amik saját fenntartásúak voltak. Az olcsóság jegyében átadták civil, haszonelvű üzemeltetőknek, kiürültek.
- Igen! ÉN mulattam a Tiszti Klubban reggelig, miután letudtam a kötelező díszelgéseket a Nemzeti Ünnepeken.
- ÉN kaptam sok-sok erkölcsi elismerést, kitűntetések, dicséretek garmadáját. Anyagi juttatás kétévben összesen egyhavi fizetés.
Közeledett majd megvalósult a rendszerváltás
- ÉN fekete napjaim már korábban megkezdődtek. Az átszervezések egymást követték.
- Én feleslegessé váltam: Lenti, Nagykanizsa, Nagyatád, Keszthely, Zalaegerszeg, Tapolca, Szombathely, Győr, Pápa majd később Kaposvár, Pécs, Baja, Kalocsa, Szekszárd, Ercsi, a teljes honi légvédelmi rendszer majd az alföldi csapatok, Szeged, Csongrád, Szentes, Mezőtúr, Orosháza, Kiskunfélegyháza, Kiskunhalas, Jászberény, Cegléd, Gyöngyös, Recsk, Eger, Nyíregyháza, a teljes határőrizeti rendszer és biztos nem teljes a felsorolás.
- ÉNvelem hajtatták végre a nyugati orientáció gyakorlati részét.
- ÉN tartottam határvédelmi bemutatót az első amerikai csoportnak.
- Én vezettem az első többnemzetiségű zászlóalj törzsvezetési gyakorlatot a Bakonyban.
- ÉN viselten a rendszerváltás utáni 8 miniszter, kb. 25 államtitkár, mintegy 70 helyettes államtitkár gyakran egymással szöges ellentétben álló elképzeléseinek következményeit. Mindezt a kötelező lojalitás jegyében.
- ÉN hoztam létre szinte lehetetlen körülmények között a dél-szláv békefenntartásban résztvevő magyar szervezetet.
- ÉN jutottam az SFOR legeredményesebb szervezetei közé két év alatt.
- ÉN számoltam fel ezt a szervezetet 6 év után. Tagjai 80 %-ának beosztás hiányában le kellett szerelni.
- ÉN kerültem akaratom ellenére kényszernyugdíjba amit a társadalmi közmegítélés szégyenletesnek bélyegzett.
- ÉN immáron a NATO tagjává vált Magyarország hadseregét tátott szájjal figyelem.
honvéd helyett katona
értettem helyett igen, uram
harckészültség helyett 2-3 hónapos összeverődés
nem kívánt szövetség
helyett másik nem kívánt szövetség
a haza védelmének
kötelezettsége helyett önkéntes alapon
szövetségi kötelezettség ott, ahol semmi közöd hozzá
hadianyagbeszerzés kizárólag üzlet
feladatvégrehajtás mennyibe kerül
- ÉN tiszteletreméltó módon idegen nyelveket tanultam, ami kíváló eszköz de ettől még nem lesz hozzáértő katona.
- ÉN elmegyek a világ bármely pontjára lövöldözni pénzért, de nem tudom mi célból. A haza védelme „nem éri meg”!
- Szövetségeseim deklaráltan ellenségeim (Trianon, Benes dekrétum, magyarverések Erdélyben…….)
- Szövetségesem szemrebbenés nélkül magamra hagy a közös háborúban! (Afganisztán)
- A haderőfejlesztés, a haza védelmének szólamai folyamatosak! Ki így, ki úgy!
- Ma van pénz a technikára, talán még megfizethető ember is akad, de mi lesz 5 év múlva?
- ÉN sokat tapasztaltam, kiváló szakember dinasztiákban gyökerező tudással bíró katona vagyok. Éppen ezért bizalmatlan is vagyok.
- ÉN, amiben biztos vagyok: ma is és a jövőben is minden köszönetre és elismerésre úgy válaszolok „Hazámat Szolgálom”.
- ÉN visszautasítom:
- elhízott, részeges
- érdemtelenül nyugdíjas
- pártkatona
- begyepesedett
- felkészületlen, buta
- vaskalapos és hasonló jelzőket!
- ÉN sok százan, sok ezren vagyunk, talán utólagos bemutatkozásnak ennyi
elég.
Tián József utász ezredes

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Véleményt, Javaslatot, Érveket írj! Bunkózásra, Komcsizásra, Cigányozásra, Zsidózásra NEM vagyok vevő!