2020/08/05

"Ha én lennék..."

"Ha én lennék..." Emlékeztek? Pár éve írtam ilyen címen pár dolgot. "Ha én lennék a.... akkor ezt...így csinálnám." Na akkor most megint egy ilyen.
Sok éve többször elgondolkodtam rajta és el is mondtam pár helyen, le is írtam már.
Választások! Funkciók! Ugye Magyarországon a választási törvény megengedi, hogy valaki akár évtizedekig sok cikluson indulhasson és lehessen képviselő, polgármester, országgyűlési képviselő, választott tisztségviselő. No ezzel túl sokan élnek is és úgy bele possadtak a székeikbe, kirobbantani sem lehet őket. Mi ezzel a baj?... Pár ciklus és akár úgy bebetonozhatja magát, hogy többé kirobbantani nem lehet onnan. Hogyan? .. Mivel mindenki tudja ezt, márminthogy bármeddig lehet... Csak kellő mennyiségű hűbérest, talpnyalót, "hálás" vállalkozót, hivatalnokot kell beszereznie, kellő infókat egyesekről és kész is. A baj ezzel az, ez már bőven a korrupció a hűbéres rendszer melegágya. Kész az egyeduralom a diktatúra... és degenerált semmit érő droidok kapaszkodnak székeikbe....
Hogyan lehetne ezt kivédeni legalább nagyjából?
Ha én lennék a.... A választási törvényt úgy írnám át, hogy SENKI semmiféle ( érdek képviseletek vezetői SEM!) választott funkcióban NE lehessen KETTŐ ciklusnál többet. ... Sem önkormányzati képviselő, sem polgármester, sem országgyűlési képviselő, sem miniszer, sem miniszterelnök, sem köztársasági elnök. ...bármilyen jó is volt! Egy igen erős kivételt engednék... Önkormányzati képviselőnél és a 10 000 alatti lakosú települések polgármestereinél indulhat újra a választáson HA.. a körzetében választásra jogosultak legalább 75%-a aláírja az ajánlását. 10 000 fölötti településeknél a polgármesteri újra induláshoz, illetve országgyűlési képviselőnek ugyanerre 50% kellene. Miniszterek, miniszterhelyettesek, miniszterelnök esetében NINCS kivétel... Kettő ciklus és vége! Kettő ciklus után LEGALÁBB egy ciklust ki KELL hagyniuk és akkor esetleg újra indulhatnak, de ez esetben legalább 30%-os támogatottságot írnék elő.
Az országos hatáskörű szervezetek vezetői... APEH, Fő ügyészség? PSZÁF, Főbíró, Országos Rendőrkapitányság ...stb... vezetői KÖTELESEK minden kormányváltáskor lemondani!.. aztán ha az újnak is megfelelnek, újra megbízhatná őket. Ugyanez az önkormányzatokhoz tartozó hivatalok, intézmények vezetőinél.
Esetleg... Az érdek képviseletek, Szakszervezetek, Szakmai érdek képviseletek, Állatvédők, Természetvédők, Civil szervezetek delegálhatnának egy-egy főt az országgyűlésbe mint "országgyűlési megbízott", akinek véleményezési és hozzászólási joga lenne az ő szervezeteit az általa képviselteket érintő ügyekben. A CSAK önkormányzatok területén, tehát NEM országos hatáskörrel működő ilyen szervezetek ugyanígy delegálhatnának az önkormányzatokhoz.
Vélemény? Javaslat? Hajrá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Véleményt, Javaslatot, Érveket írj! Bunkózásra, Komcsizásra, Cigányozásra, Zsidózásra NEM vagyok vevő!