2020/04/18

Tagadja meg a katona a parancsot? ...

Nem állhatom meg, ne tisztázzunk pár fogalmat. Tegnap -is- futottam bele a dologba, de már máskor is találkoztam ilyesmikkel és engem mint volt hivatásos katonát, rendkívül bosszant, sőt időnként vérig sért. Nos akkor...
Ilona Somogyi egyik csoportban azt írja tegnap egy hozzászólásban.. "A katona csak parancsot teljesít, nem gondolkodik csak végre hajtja"
Nos a válaszom amire azóta sem reagált, - Ezt én mint volt hivatásos katona kikérem magamnak és katonatársaimnak! Sőt... sértésnek vettem! A katona igenis gondolkodik , mitöbb, igen keményen kell gondolkodnia. Az már igen rég, évszázadokkal korábban volt, amikor a katona gondolkodás nélkül rohant előre bele a halálba egyszem karddal a kezében.
Aztán emlegetnek itt egyesek olyant, hogy "Létezik parancs megtagadás is."...azaz elvárnák a katonától a rendőrtől, hogy tagadja meg a parancsot.... Belegondolt már ebbe valaki aki ezt elvárná?... Azok közül akik ezt elvárnák senki nem ismeri a "parancsmegtagadás" fogalmát, törvényi lehetőségeit és szankcióit. Bele gondolt már itt bárki, mit jelent a fegyveres erőknél és testületeknél egy "parancsmegtagadás"? .
..és ha a katonától a rendőrtől ezt elvárnák egyesek, miért nem tagadják meg az orvosok az ápolók a pedagógusok a bolti eladók a pékek a gyógyszerészek a mérnökök az értelmiség a munkás a civil!? ...ott nem jár érte börtön, csak kirúgás...
"A Parancs a katonára olyan kötelezettséget ró, melyet annak minden akadályt leküzdve teljesítenie KELL, akár élete árán is!"
A parancs iránti engedetlenséget a 2012. évi C. törvény (Btk.) 444. §-a szabályozza. Ezek szerint
Aki a parancsot nem teljesíti, vétség miatt elzárással büntetendő.[2]
Ha a parancs iránti engedetlenséget csoportosan követik el, a büntetés 2 évig terjedő szabadságvesztés.[3]
A büntetés bűntett miatt 3 évig terjedő szabadságvesztés, ha a parancs iránti engedetlenség
a) más alárendeltek jelenlétében vagy egyébként nyilvánosan, akár a parancs teljesítésének kifejezett megtagadásával, akár egyéb sértő módon történik,
b) a szolgálatra vagy a fegyelemre jelentős hátrány veszélyével jár.[4]
A büntetés 1 évtől 5 évig terjedő szabadságvesztés, ha a (3) bekezdésben meghatározott bűncselekményt háború idején vagy megelőző védelmi helyzetben követik el.[5]
Aki háborúban a harci parancsot, külföldi hadműveleti területen végzett humanitárius tevékenység vagy békefenntartás során a fegyverhasználatra vonatkozó parancsot nem teljesíti, 5 évtől 15 évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.[6]
Na! Lázadjon az orvos az ápoló a pék a civil! Tessék lázadni! Aztán kiderül hová áll a katona a rendőr.. DE addig míg "béke idő" van a katona a rendőr végrehajtja a parancsot, legfeljebb azt teszi mint sokszor én is és sok kollégám.. Igyekszünk a lehető legemberségesebben, de végre KELL hajtani.
Én is kaptam sok olyan parancsot ami qrvára nem tetszett, de valahogyan végre kellett hajtanom. Mozgásterem annyi volt, próbáltam emberségesen végrehajtani, úgy hogy végre is hajtsam, de lehető legemberségesebben. DE!... végre KELLETT hajtanom.
Hogy érthetőbb legyen! Sok olyan PARANCS van, ( a legtöbb ilyen ) amikor a katona mérlegelheti, hogyan hajtja végre, DE! akkor is végre kell hajtania, csak gondolkodhat, gondolkodnia KELL a hogyanról és a végeredmény azaz a parancs teljesítése a lényeg. Én is sok ..legtöbb...ilyen parancsot kaptam. Vannak olyan parancsok.. békében is háborús helyzetben is amikor nem mérlegelhet, hanem ahogy kapta úgy KELL végrehajtania.
Forradalom van? Ott álltok TI mint hős civilek? Álljatok oda, kezdjétek ti mert TI kezdhetitek a katona meg a rendőr NEM! ..és itt most elővezethetném a rendszerváltás előtti pár évet meg a TAXIS sztrájkot is.... Hosszú történet. Szóval álljatok oda, mutassatok példát...én is ott leszek... aztán meglátjuk hová áll a rendőr a katona. ...és hová álltunk a redszerváltáskor meg a TAXIS sztrájkkor. De TI kezdjétek...ismétlem.. TI kezdhetitek a "parancs megtagadást" a katona a rendőr NEM!
Forradalom van? Kellett lőniük? Ott álltok TI mint hős civilek a Kossuth téren? TI megtagadtátok orbán parancsait? TI megtehetitek a katona a rendőr NEM! Mutassatok példát TI bátor civilek, aztán kiderül.... .... Akkor!?
aaa.. Hányan állnátok ki azért a katonáért, rendőrért amelyik megtagadja a parancsot aztán börtönbe zárják? Tartok tőle hogy itt a facebookn szájtépésen kívül egyőtök sem. ...és családjuk is van ám.

Csak megjegyzem... A rendszerváltáskor a hadsereg a nép oldalára állt és NEM MENTÜNK a rendszerváltást akaró nép ellen... lettünk mégis "Kádár huszárok" .... A TAXIS sztrájkkor NEM mentünk a taxisok ellen, pedig volt miniszter amelyik azt akarta... Rajta "bátor civilek"! Tétek a pálya! Mutassátok meg nekünk nem gondolkodó buta katonáknak, rendőröknek hogyan kell bátor parancsmegtagadónak lenni!

Még valami.... Ők akik ott azok után amiket elővezettek rólunk katonákról meg rendőröktől, adott esetben elvárnák hogy melléjük álljanak? Komolyan? Annak idején a rendszerváltáskor Nagyatádon szolgáltam és nem bántottak minket a civilek, sőt barátságban voltunk végig és hozzánk jöttek érdeklődni.

Ui. 2020 04 19.

Te 70 egynehány éves vagy... én 62. Nem is tőled a te korosztályodtól vártuk, várom hogy legyél bátor és gyere velünk forradalmazni. DE! ... abban a csoportban azok a hűde naaagy hős "parancsmegtagadó" civilek? .. hány éves nagyobb részük? ..és hol voltak 2011 augusztusától kezdve amikor én és sok társam a Kossuth téren voltunk? ..Hol 2012 Januárban az operánál amikor mi ott álltunk az opera előtt a rendőrsorfallal szemben? ... Ja kérem.... Könnyű ám pofázni fotelből meg "lélekben veletek".... meg parancs megtagadást kevetálni a katonán meg a rendőrön... Meg "dologtalan semmirekellőnek " nevezni a katonát... Jöjjön velem és mutassa meg a helyembe állna e és csinálná é azt amit én és kollégáim csináltunk 40 fokos hőségben, 28 fokos hidegben, jégesőben.... gyakorlótereken töltve fél életünket, igen sokszor távol a családunktól.... karácsonyok, húsvétok, gyerekeink szülinapja nélkül... Én sosem irigyeltem senkitől semmit amit tisztességgel szerzett, nem irigyeltem a gyári munkástól a nyolc órás munkaidejét a szabad hétvégéit a karácsonyait az irodistától a hűvös vagy épp fűtött irodáját.. Azt vállalta előnyeivel és hátrányaival együtt! ...Én..mi ezt vállaltuk előnyeivel és hátrányaival együtt. Egyiknek ez, másiknak az az előnye és amaz a hátránya. Én ezt vállaltam és csináltam egyik legjobbként tisztességgel becsülettel hittel EMBERSÉGGEL!
...és menjen a qrva annyába aki tőlünk irigyli! ...Irigyelje a hátrányait is! Én mentem 2 és fél éven át Kaposvárról Budapestre tüntetni...és neeem csak magamért, hanem másokért is! Ezek a pofatépők hol voltak!?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Véleményt, Javaslatot, Érveket írj! Bunkózásra, Komcsizásra, Cigányozásra, Zsidózásra NEM vagyok vevő!