2015/01/23

Az "átkos " Kádár kor "hősei ellenállói mártírjai"... Rendszer váltás?...a Nép akarta?....

Csak úgy jutott eszembe. Vagyis nem is csak úgy. Oka van annak. smile hangulatjel
-Sokszor mondtam már, ha az "átkosról" beszélgettünk, -Valószínű én "rossz" helyeken éltem. Nem érzek különösebb nosztalgiát a Kádár idők a szocializmusnak nevezett valami iránt, bár érezhetnék is. Lenne okom ezer a nosztalgiára. Végül is abba a korba voltam gyermek, akkor éltem ifjúságom szép éveit, akkor lettem férfivá, akkor lettem Hivatásos Katona a hazám szolgálója, akkor éltem életem sikeres éveit, akkor született első gyermekem és lettem Apa. Végül is..., akkor lettem Ember... Tudom, voltak annak a kornak hátrányai, de volt sok előnye is, most viszont nem ezekről akarok beszélni, hanem hogy miért mondom én, "rossz helyeken éltem". 
Ugye a rendszerváltás óta sooook...túl sok... a szocializmusban "üldözött" elnyomott hős ellenálló tűnt föl. Mondják... Üldözték, nem kapott állást beosztást mert ő bezzeg ellenált nem volt pártkönyve, szidta a párttitkárt, nem mehetett ide meg oda, zaklatták mert templomba járt ....stb. Szóval annyi hős ellenálló, szocializmus kárvallott üldözött hős mártir mint ebbe az országba nincs egész Európába. Persze..., tudom jól hogy voltak ilyenek is. Ezért mondom... rosz helyeken éltem én... A falumba érdekes módon senkit nem bántottak mert templomba járt. Pedig..., igazán a fél falu templomba ment vasárnap. A másik fele csak azért nem ment, mert eleve nem is volt vallásos, vagy mert nem ért rá a munka miatt. Az egész faluba talán ha volt öt párt tag és érdekes módon volt vagy 8-10 igen jómódú paraszt család ( egyikben sem volt párttag ) és volt vagy 20 egész jól élő szintén paraszt család, volt pár szépen gyarapodó proli család is. Igaz.., volt pár csóró szegényebb család is. Főleg a 60-as évek végén a 70-es években akkora házak épültek és annyi hogy bőven volt munkájuk a környék kőműveseinek, ácsainak. Valahogy nem nyomorogtak a népek...és nem a párt tagságijuk miatt. Dolgoztak a népek mint úgy általába a mezőgazdaságba szokásos, reggeltől estig, télen nyáron, Karácsonykor...mindíg. Sokan a városba dolgoztak gyárakba. A lényeg...Nem voltak naaaagy kommunista párt tagok, de "hős ellenállók " sem. Élték az életüket, dolgoztak, pihentek, templomba kocsmába focimeccsre jártak. Voltak bálok is, sőt volt a faluba kultúrális élet is, nem is akármilyen. Budapestről jártak hozzánk művészek, volt amatőr színjátszókör. Volt KISZ szervezet is és nem politizáltunk ott sem, mint a fiatalok akkoriban, összejöttünk, beszélgettünk, buliztunk... A kocsmába a férfiak megbeszélték az élet naaagy dógait, néha kártyán elnyertek egymástól ezt azt tehenet kituggya mit... Jaa... Minden második háznál volt pár tehén, volt disznó... Valahogy a lőtéri sánta vak kutyát sem érdekelte ki párt tag ki nem, ki jár és miért, ki nem és miért nem a templomba. Az oskolába sem kérdezték soha, "párttag a zanyád zapád?"... Aztán bekerültem tanulni dógozni a városba. Érdekes..., ott sem zaklattak ilyenekkel soha. Igaaaz... a Május 01-i felvonulás na aaaz kötelező vót. ....Utána jó buli a Vizsla parkba... Aztán döntöttem...Hivatásos Katona leszek. Na wazze... Nem volt párt tag egyik szülém sem. Felvettek mégis. A bánatba...Nem értem...ott sem zaklattak, nem bántottak, nem volt előny hátrány hogy ki vót proli vagy ki paraszt ki értelmiségi szülék csemetéje. Tanultunk Politikát. Szerencsénk volt?... Igen jó Politika tanárunk volt. Engedett kérdezni, vitázni. Mi inkább beszélgettünk a politikáról, mintsem a "tömörített" Marxizmust tanultuk magoltuk volna. Na akkor ott tőle szerettem meg a politizálást, lettem Tudatos állampolgár. Felavattak és kikerültem a naaagy Életbe. Átvettem életem első beosztását mint Hivatásos Katona. Nem mondom... Nem volt egyszerű dolog... De most nem ez a lényeg.. ( erről talán majd máskor...tanúlságos ám az is... ) A lényeg most az... Na itt szembesültem először a ténnyel milyen ereje van a Pártnak. Sok mindenbe beleszólhatott és bele is szólt, néha túl sok mindenbe, de elviselhető volt. Érdekes...vagy nem is?...itt sem zaklattak mert nem volt "piros" könyvem. Éltem..., éltük a pályakezdők nem könnyű életét. Már a sikereim elején jártam, mikor megkérdezték, "akarnék e a Párt tagja lenni?"... Gondolkodtam keveset aztán döntöttem.. Akartam. Na mielőtt valaki gyorsan izibe piszkos komcsinak kiáltana ki... Eszembe nem volt véresszájú komcsinak lenni. Egyszerűen baloldali voltam, így szocializálódtam a "proli" a dolgozó az Ember érdekelt. Tenni akartam többet értelmeset az Emberekért. Minő érdekes... Elmondhattuk a véleményünket itt is őszintén és meg is tettük többen, én is sokszor. Vitáztam is bőven. Nem voltam bólogató mindenben egyetértő már akkor sem. Volt saját véleményem és azt el is mondtam. Nem hőzöngbe bunkó módon, érvek nélkül, hanem tisztességesen érvekkel és igenis el lehetett mondani. Mit ad a magasságos... Mégis ekkor értem el a sikereimet a Hivatásomban és neeeem a bólogatásom a talpnyalásom a "piros" könyvem miatt. Roppant keményen megdolgoztam érte. Nem volt sem előny, sem hátrány sem a "piros" könyvem, sem a "nagy szám"...pedig vót ám de rendesen. Ha valami nem tetszett, sérelmeztem ha a kollégáimért a beosztottaimért kellett kiállni, egy percig nem gondolkodtam. Tettem amit a hitem a lelkiismeretem diktált. . A Munkám volt a lényeg a kiállásom és nem a "nyelvcsapások" száma, nem is a párt titkárral ápolt viszonyom. ... Nem is igazán voltam vele jóba, de rosszba sem. Persze..., nem azt akarom mondani hogy ne lettek volna talpnyaló hosszú nyelvükről híres gerincüket veszített kollégáink. Dehogyis nem voltak... Ilyenekből sajna mindig akad jócskán. Ez a népi játék manapság is dívik jócskán. Csak azt akartam mondani e kissé hosszúra sikeredett élménybeszámolómmal... Rossz helyeken éltem... Nem értem...vagy tán mégis értem?... Én nem tapasztaltam azt a naaagy elnyomást, vallás templom párt tag könyv hiány nagy száj miatt mint amint azt manapság elővezetik egyesek.. Túl sokan.. Túl sok "hős ellenálló kárvallott mártír....." került elő valahogy.... Na mielőtt leordítaná valaki őszülő hajam... Nem azt akarom mondani hogy sehol széles e hazába nem volt ilyen... De hogy ennyire mint?.... Persze..., tuggyuk... Má az az Ohm csávó is ellenált...Jaaa..nem is ő állt ellen, csak föltalálta az ellenállást...aaaz elektronyosat..... 
Na azé van egy fogadásom... Fogadjunk ha a fidesznyik maffia rabló hordától eccer megszabadulunk a fél ország jön majd hogy "ők bezon má akkoris ellenálltak...." . Annyi lesz itt az ellenálló hős mint aratásko a pelyva. Hogy minek álltak ellen?...hát a kisértésnek.....melyiknek? ...kituggyaaaa? 

Csak egy megjegyzés: Ha a legendának hinni lehet a 70-es, 80-as években 800 000 MSZMP tag volt. Ha az ország lakossága 10 millió körül mozgott akkoriban, minden 12, 5 főre jutott egy, azaz minden családba vagy minima a közvetlen rokonságba vót EGY MSZMP tag. Csak úgy kérdenéééém... Azok a fidesznyikek, kdnp-sek...mitöbb... szarabbik jobbikosok akiknek vót "piros" könyvük, vagy anyucijuk apucijuk papájuk mamájuk habzószájú "komenyista" vót, vajh hááá dugták a családi "relikviákaaaat"???.... Ejj ti volt kollégáim akik annó a Kádár idők Hivatásos Katonái voltatok, azaz "Kádár huszárok" ...és most a "jobbik" nevű fél...vagy egész...náci pártba tépitek a pofátokat, vajh a gerinceteket há akasztottátok föl? ...vagy a kert végibe ástátok el? .

Így van ez kérem... Én büszke vagyok rá hogy akkor éltem és mindarra amit akkor elértem. Büszkén vállalok mindent amit akkor tettem ahogy akkor éltem.

Nem sírom vissza, mert fölösleges. Akkor a nép...a nép???....így akarta. Demokráciát akart a nép. Nem sírom vissza, mert sok minden előnye mellett sok minden hátránya is volt. Nem sírom vissza, mert hiába. Mondhatnám sok minden miatt hogy vissza sírom. Nem mondom sem ezt, sem azt. Elrontottuk. ...Azt is, Ezt is. Mi Emberek rontottuk el, vagy minima hagytuk elrontani azt is ezt is. Lehetett volna JÓL csinálni azt is, ezt is. ......

A Nép akarta a Rendszerváltást? Hányan is jártak akkoriban a rendszerváltás melletti ( rendszer ellenes ) tüntetésekre? ...60-70 ezren???... Hány százaléka is ez az akkori Magyar felnőtt lakosságnak ( kb 6-7 millió fő ) ???.... Nagy jó indulattal az országból össze vissza még hozzátehetünk 4 %-ot akik a rendszerváltás mellett szervezkedtek. Az összesen 5....azaz ÖT %! ... Ez a Nép?... 50%-a azt sem tudta mi történik körülötte. Kis részük tudta és csendbe kivárt, vagy esetleg nagyon nem tetszett nekik ami zajlott. A Nép legnagyobb része csak akkor szembesült a ténnyel ami történt, mikor egyik nap még volt munkája másnap már nem, egyik nap még a városi tanácsra ment másnap már a polgármesteri hivatalba, egyik nap még volt TSZ másnap már a nyoma sem, egyik nap még állami gyárba ment dolgozni és igazgató elvtárs volt a főnök másnap már kapitalista vállalatnál dógozott és ügyvezető igazgató úrnak hítták a főnököt, egyik nap még volt gyár vállalat TSZ építőipari vállalat másnap már a nyoma sem. A Nép akarta?...hát persze... mint most a fidesznyikek 2/3-os hatalma... Na ja....

Azt is csak megjegyzem... Nem voltam sem habzószájú Kommunista, sem naaaagy rendszerváltó demokrata liberális keresztény konzervatív hős ellenálló. Tevőlegesen sem ellene, sem mellette nem tettem semmit a rendszerváltásnak. Egyszerűen azt tettem...tettük amit kellett, amit Hivatásos katonaként parancsba kaptunk. Szolgáltam a hazámat. Voltam vagyok és leszek baloldali éspedig elveim hitem szerint Szociáldemokrata.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Véleményt, Javaslatot, Érveket írj! Bunkózásra, Komcsizásra, Cigányozásra, Zsidózásra NEM vagyok vevő!