2013/11/30

Politika még a csapból is? ...

Előzmény... A Facebookon van egy csoport ami egymás segítésére alakult, -Kaláka- a neve. eredeti célja szerint önkéntesen ingyenesen segítenénk egymásnak illetve aki kéri... Politika mentesen! Ide ebbe a Csoportba Ági behozta a direkt politikát egy bejegyzésében ami a miskolci könyvégetésről és arra való reagálásukról szólt. Ezt a Csoport alakítója kifogásolta és engem mint a másik Admint kért meg hogy Ági eme direkt politizáló bejegyzését rendezzem...töröltessem. Nos ez lett belőle...Ági ma írt egy bejegyzést a saját idővonalára...Én pedig reagáltam rá. Ime:

Ágnes Kiss:


    Nem is tudom hol kezdjem...Talán a szabályoknál, itt a facén, bizonyos csoportokban kötünk szabályokat és elfogadjuk őket és betartatják az adminok. Azt hiszem ezen szabályokat felül írja, maguk a törvények és a legfelső jogi kategória az Alkotmány és még ekkor is vannak kivételek :hogy pl. ég a ház! Árvíz van vagy Cunami, netalán könyvet égetnek és az háborút jelent és a hírt, hogy nem akar mindenki háborút! Sem népirtásban, sem rasszizmusban, sem emberek listázásában nem óhajtunk részt venni.
    A másik fonal amit fel kell vennem a politika, én még úgy tanultam, hogy minden amit közösen cselekszünk, vagy attól elhatárolódunk, politika.
    A Wikipédia a szabadságon keresztül fogalmaz
    ”A politikai szabadság fogalma szorosan összekapcsolódik az állampolgári és emberi jogok körével. A demokratikus társadalommegszerveződésének alapja, hogy az állam intézményi, jogi, erkölcsi és minden egyéb eszközzel kiáll polgárai különböző szabadságaiért. E jogokat az alkotmány biztosítja. Ezek közül néhány:
    a gyülekezés szabadsága
    az egyesülés szabadsága
    az oktatás szabadsága
    mozgásszabadság
    szabad sajtó
    szabad vallásgyakorlás
    gondolati szabadság
    véleményszabadság
    szólásszabadság
    szexuális szabadság
    a tudományos és a művészi élet szabadságának joga”
    Nekem az út, amire lépek politika, mert hogy ki és mikor tudta elintézni, hogy köves legyen az volt a politika, persze az én adóm is benne van, még ha csak két kavics is, de politika. S a kenyér az Isten adta kenyér, vajon mennyi benne az Áfa? Ha nem politizálnék, nem vennék kenyeret és semmilyen szolgáltatást.
    S amiért a legfontosabb, hogy írok, az az, hogy London / ATV-ből tudom /, Németország, Ausztria, Kanada tud a könyvégetésről és félvilág félve nézi, mi lesz a reakció, addig van olyan csoport, ahol legfontosabb szabály, hogy politika ne legyen! S ne tegyem le azt az információt, hogy Miskolc nem akar háborút! Most vagyok megdöbbenve és kérek mindenkit gondolja ezt végig. S ezt a csoportot is, hogy szívlelje meg Babits szavait „Vétkesek közt, cinkos aki néma!”

Lajos István Kulcsár: Mivel érintett vagyok ebben az űgyben amiről írtál... Adminja vagyok Annak a csoportnak és én voltam aki a másik Admin kérésére rádszóltam... Ott nincs politika. Tudod... Tény... Minden politika ha így nézzük. A politizálás joga mindenkit megillet és szabadság jog...Viszont...Szabadság jog az is hogy valaki, valakik NEM AKARNAK direktpolitizálni. Mint ott is írtam neked... Illik tudni hogy mit hol mikor! A Direktpolitizálásnak is megvan a helye és megvan a direktpolitizálás mentes segítésnek is a helye! AZ a Csoport egy Direkt politizálás mentes segítő csoport! Mint ahogy a Családoddal sem Direkt politizálsz állandóan... Esti közös vacsora, Vasárnapi ebéd...közös tévézés séta közben..Úgy ott segítés a cél, itt politizálás elsődlegesen. Ugye azt azért nem vonod kétségbe hogy Én direkt politizálok is?...Hogy én demokrata vagyok?..Hogy én rasszizmus nácizmus ellenes vagyok?...Remélem nem!... A másik Admin abban a csoportban szintén mint én... Évek óta ismerem őt... Nála nagyobb demokrata, rasszizmus, nácizmus ellenes már csak festi magát. .....Direkt politizálunk mi is, DE...-Mindent a helyén és idején!

Ágnes Kiss: Te , aki minden nap és minden kommentben búzdítassz, a direkt kiválasztott pártod mellett? Mi volt abban direkt politizálás, hogy vittem egy cikket, hogy Miskolc válaszolt, egy olyan kérdésre, amely elvárhatóan mindenkit kellett, hogy foglalkoztasson!S a butaság, vírit azokból a fejekból , akik el tudják hinni, hogy ha rám ez a nagy szabály vonatkozik, amit soha sem fogok elismerni, akkor hogy is van az, hogy a gyertyás csoportban mások, akit most annyira védsz, olyan marhaságot terjeszt, hogy az erőszakra van indok, ez a nagy demokrata???Hát ez a hinta-politika nekem nem igazán tetszik és hiszem, hogy bármikor felülírható egy ilyen szabály.S igen, ha majd nem könyvet égetnek, hanem embereket listáznak, mert ez cigány, ez zsidó, akkor minden nap erről fogok beszélni, főképp, hogy menthetek meg egyet.És vannak dolgok amik mindenek felett vannak és ez a kérdés az! S nem is szólaltál volna meg, ha nem éreznéd, hogy meg kell magyaráznod, kell, akkor ez a történet elment volna a semmibe, mert senki nem tudott semmit, csak kiirtam név nélkül magamból, s így már valóban érintett lettél....

Lajos István Kulcsár: Na azért túlzásokba nem kéne esned! Azért az igen erős túlzás tőled azt állítani hogy én minden nap minden kommentben a pártom mellett buzdítanék! Akiről te azt állítod hogy a gyertyás csoportban az erőszak mellett szólt...Hazugság! Ugyanis Ő NINCS a gyertyás csoportban benne. Ugye odahaza a Családodban sem direkt politizálsz minden percben?...Ugye ha boltba mégy...Ott sem direkt politizálsz minden alkalommal szünet nélkül?...Ugye ha utazol... Akkor sem "fárasztod" utastársaidat az út során végig a direkt politizálásoddal? ... Engedtessék meg másoknak hogy a Helyén ÉS Idején politizáljanak! Engedtessék már meg másoknak...Neked is...hogy legyen egy kettő hely ahol direkt politika mentesen csak úgy Segítsenek, beszélgessenek lazuljanak és amikor lehet...Kirekesszék a politizálást! Te sem..én sem...senki NEM politizál mindig mindenhol! Mondom...Tudni illik hogy mit mikor és hol! ...Neked is!...Nekem is! A családi közös vasárnapi ebédnél nem a könyv égetés a fő téma...Ugye nem baj?...Ugye attól még lehet valaki Demokrata???... Ugye ha a hajléktalanoknak ételosztáskor nem a könyvégetésről tartanak előadást... Az nem baj?...Attól még az a segítő...lehet demokrata???... Az pedig mert úgy éreztem... hozzákell szólnom ehhez az írásodhoz... Neeeem megmagyarázás! Egyszerű... Vállaltam a véleményemet és az érintettségemet. Ja..és ha velem kapcsolatos dologról írsz... Nyugodtan írd oda a nevem. Tudod... én vállalom a tetteimet és a véleményemet...és a Demokrataságomat IS! ...azt is hogy NEM VAGYOK HAJLANDÓ mindíg mindenütt mindenkor direkt politizálni! ...és ettől még Demokrata vagyok!...és eztán sem fogom eltűrni a direkt politizálást ott ahol annak nincs helye! Ott politizálok ahol annak helye és ideje van. Csak megjegyzem... Abban a csoportban sokan politizálnak Demokrataként máshol. ...ahol annak van a helye.

Ágnes Kiss: Már a 3.-ik mondat nem stimmel, nem csak én láttam, így nem lehet sem vaknak, sem hülyének beállítani.Senki sem like-olta és senki sem osztotta meg. Elég szomorú, ha nem a fő téma a könyvégetés, az is nagyon szomorú, hogy apró dolgokban elveszlessz és a nagyokat nem látod! Ez volt az a a Vis maior helyzet,amit ha valaki dübörögve veri a mellkasát, hogy demokrata, át kellett volna látnia!Nem csak neked, hanem Mindenkinek!S akinek nem inge, ne vegye magára. S ha ilyen az a híres demokrata , hogy nem veszi észre , ami lényeges, vagy az erőszakot, mint probléma rendezési formát megengedhetőnek tartja, akkor én már nem leszek soha demokrata!!!Számomra egy a fontos, hogy ne legyen HÁBORÚ és mégegyszer mondom magasról nem érdekel a kis szabályod és az álca amelyet hordassz. S mint akkor este elmondtam, nem árulják a tojást sem fehérje nélkül! Ebből pedig az következik, hogy Radnóti Miklós a háború zsidó, akadémikus, költő haláltáborba hurcolt hőse, aki ott halt meg és ott írta az utolsó iszonyúan hátborzongató, de gyönyörű verseit. Melyiket kellett volna a szabályzat szerint kihagynom, hogy cizellált lelketek nyugodt maradjon? Nem hagyom!!Nem és nem és nem....

Lajos István Kulcsár: Mégegyszer mondom!-NEM tagja a gyertyás csoportnak az az Admin társam akiről te itt írsz! Nem szokásom mellemet döngetni! ...főleg nem a demokrataságommal. De úgy sem ám mint te teszed... Ha itt valaki melldönget az te vagy... Mondom... Nem vagyok hajlandó direkt politizálni mindíg mindenütt szüntelenül senki kedvéért! Neked jogod hogy ott politizálj ahol akarsz és amikor akarsz... Másoknak pedig JOGA hogy ezt ne engedjék, ne hallgassák, ne viseljék el. A Saját otthonodban buszodon boltodban csoportodban...stb...akkor és annyit politizálsz tüntetsz sztrájkolsz protestálsz amennyit akarsz. Másoknak pedig Joga hogy a sajátjukba ne engedjék be a direkt politizálást! ..és ettől még nem lettek, nem lesznek kevésbé demokraták mint te. Nem lesznek , nem leszünk tőle kevesebbek mint Te...és te sem lettél ettől több mert fennen hírdeted a nagy könyvégetés ellenességedet. Nem attól lesz valaki demokrata, rasszizmus ellenes, kultúra védő, antifasiszta mert mindig mindenhol kéretlenül mindenhol ezzel nyomul. Sokadjára mondom... Mindennek megvan a helye és ideje! Mégegyszer kérdem.. Ugye a búszon vonaton utazva, boltban vásárláskor, utcán sétálva, otthonodban vasárnapi ebéd közben nem feszt ezt nyomod?..Ugye? ...Mert mi sem! ..és nem is akarjuk! A szegényeknek ételosztáskor SEM ezzel nyomulnak a segítők... Ugye nem baj?...ugye attól még rendes Emberek?...ugye attól még demokraták? Az a csoport egymás Segítésére alakult... A Segítés a célja Politika mentesen! Ugye nem baj ha esetleg megyünk...megyek segíteni aki kéri..nem ezzel a könyvégetés történettel nyomulok be hozzá ajtó zárat cserélni?...

Ágnes Kiss: Remélem, nem azért kellett kilépnem a csoportból, mert nem voltam belépve?És most láttatok ott először?De, oly mindegy,hogy ismersz-e vagy sem, a lényeg a mondandó és már nagyon unom, de felvilágosítalak, a szakmám, proffesszionális segítő és volt olyan kolokválásunk, hogy politológia!S ha nem tagja valaki, akkor hogy tud valamit lerakni? Én letudtam, más nem?Ja és lehet, hogy nem vagyok informatikai zseni, de többen láttuk! Akkor édesmindnyájan hülyülünk?De nem is ez a lényeg, hanem talán az, hogy van olyan helyzet, amikor a kis szobrodat le fogom dönteni, ez pedig mégegyszer ÁRVÍZ,TŰZVÉSZ, és HÁBORÚ, illetve ezek megakadályozásának, minden féle formája.Csaó..

Lajos István Kulcsár Mit láttatok többen? Na kkor felvilágosítalak... Nézd meg a Gyertyás csoport névjegyzékét. Ha ott megtalálod annak a segítő csoportnak az Adminját... Tiéd minden tiszteletem. Ugye... Azt mondod Te profi segítő vagy... Érdekes... azt nem tanították az nagy iskolában hogy a Profi segítő politika mentesen segítsen?...Vagy mikor a Profi szakmádnak élsz és épp segítesz... akkor is ezzel a könyvégetés történettel nyomulsz? Én ugyan nem vagyok Profi segítő...de ha valaki segítséget kér tőlem, avagy én fölajánlom a segítségemet... Nem fogok neki politikával nyomulni..Sőt...megsem kérdem tőle melyik politikai oldalhoz tartozik.. Tudod... Emberségből segítek ha tudok és kell. Ledöntöd a szobromat?... Ugyan milyen szobromat? Nem én állítottam magamnak szobrot... Ahogy elnézem... Én csak egy Katona voltam...igaz annak viszont "profi" hivatásos... Nekem megtanították... Ott és akkor legyek Katona ahol és amikor kell. Mikor segíteni kellet vagy kell...NEM Katonáskodom hanem segítek. Ezt a Profi segítőknek nem tanították?... Ha segítesz...NE Direktpolitizálj! Tudod... Mikor Katonaként mentünk a hóból kikotorni a falut a várost... Nem kérdeztük...nem kérdeztem ki milyen politikai nézetű...Nem is kezdtem el politizálni... Mert én a nem profi segítő tudom jól... a segítségre AZ Ember szorul...és nekem a segítés a dolgom. Úgyhogy...Döntögesd csak azokat a szobrokat... De profi segítő létedre... azért ha lehet... segítés közben NE direktpolitizálj.

Ágnes Kiss: Majd , ha kicsit összeszedettebb leszel folytatjuk...

Lajos István Kulcsár: Az az érzésem.. Nem nekem van szükségem összedettségre. Legalábbis jelen témában nem. Csak simán megértésre lenne szükség... Ott és akkor politizáljunk mikor és hol annak helye ideje van. Egy profi segítőnek ezt tudnia kéne. A buta Katona a nem profi segítő tudja.

Ágnes Kiss: És többet árt, mint használ...

Lajos István Kulcsár: Úgy érted ugye... A direktpolitizáló profi segítő. ...aki segítés közben is politizál...ni akar. Nem tudom...Én aszem elzavarnám azt a profi...vagy önkéntes segítőt aki jön hozzám segíteni és azzal indít hogy ...Na akkor politizáljunk...könyvégetés. . ..hát NE! ..Segítsen...ha tud.

Lajos István Kulcsár: Részemről űgy lezárva! Segítek ha tudok... Önkéntesként politika mentesen...és politizálok Demokrataként ha annak lesz helye ideje!

Ágnes Kiss: Akkor sem fogok politizálni, direkt ha a szolgálati járadékokról lesz szó, mert szegények meg ne sértődjenek.Mert hogyan mondjam el, ha nem politizál a segítő?Mert a katona csak a fegyverhez ért, mert én annyit tudok ja és a tankokhoz és milyen jó alkalom lett volna...

Ágnes Kiss: ja, 2014 május 01! Addig ne mozdulj!

Lajos István Kulcsár: Ági! Nagyon nehéz a felfogásod! NEM mondtam hogy NE politizálj! Csak azt hogy Ott és Akkor tedd ahol és amikor annak helye van! Egy Segítő már eleve Alapszabályában leírva...Politizálás mentes Csoport...OTT NE POLITIZÁLJ! Segíts ha tudsz...profin vagy önkéntesként. Mindegy hogy Profi vagy nem profi segítő vagy...Én sem Harcászkodok mindig és mindenhol...Mint profi katona.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Véleményt, Javaslatot, Érveket írj! Bunkózásra, Komcsizásra, Cigányozásra, Zsidózásra NEM vagyok vevő!