2016/02/20

Politikusok érettségi, diploma nélkül? ...Tisztesség? Alkalmasság? Gerinc?

 Pontosan egy éve ezen a napon írtam az lentebbi agyalgásomat. Most kicsikét átszerkesztve újra közzé teszem, mert....
A parlamentben ülő ellenzékiek, nem ellenzékiek, magatokat politikusnak nevezők, különféle naaagy magas pozíciókban lévők! Van soook diplomátok, cifra címeitek, de vajon Van é Tehetségetek, Alkalmasságotok is??? Becsületetek? Tisztességtek? Gerinc? ...ahhoz amit csináltok?.... öö...csinál...gattok??? Vagy csak a diploma és a cifra rang? Ja értem... Diploma cifra cím rang agyon iskolázottság és az már elég is?
Tudjátok én amondó valék... A színes diploma a cifra cím rang csak azt bizonyítja, elvégeztetek valami oskolákat, de sem tisztességet, sem tehetséget, sem alkalmasságot nem bizonyít ám! Sok esetben még a tudást sem bizonyítja, ugyanis az átbukdácsolásért is adják azt a papírt.
Sok agyon oskolázott cifra rangos ilyen olyan tudorok ültek már abba az ország házába, aztán lám hová jutottunk.
-Arról jutott eszembe most ismét e agyalgásom, merthogy tegnap olvastam itt a frászbukon egy gyűjteményt a "nincs éreccségije diplomája" politikusokról.
Na tudjátok... Láttunk már bűnözőt sok diplomásat... a parlamentbe is ül jónehány...a közhivatalokba is pár. Sok sok igencsak alkalmatlan tehetségtelen sok diplomás ül itt meg ott szerte szép hazába mindenféle funkciókban. Aztán láttunk már diplomák cifra papírosok nélkül is igazi tehetségeket ám.
Szóval a naaagy helyzet az , nem a papír teszi ám Embert Emberré, de tehetséggé, alkalmassá sem. Ahhoz bizony ott belül az agyban a lélekben is, na meg ott a hát közepin az a bizonyos gerinc is kell ám.
Na most ezekkel az éreccségi meg diploma cifra papír nélküli politikusokkal, egyebekkel, ilyen olyan államtitkárokkal kitudja milyen funkciójú ezzel azzal nem az a főbaj hogy nincs ilyen olyan papírjuk, hanem az hogy tehetségük, emberi alkalmasságuk, tisztességük, gerincük nincsen.
Ti sok diplomás bűnözők! Veletek mi a fő baj? Mitek nincs? ..jaaa... a gerinc a tisztesség. Sok diplomás tehetségtelenek! Veletek mi baj? Mitek nincs?...jaaa a tehetség a hiány nálatok.
Mondom én nektek embörök! Nem a papír tesz Emberré tehetséggé alkalmassá és nem a papír nélküliség alkalmatlanná bűnözővé.
Ennyi lett volna.
Már többször adtam hangot betűt felháborodásomnak, mikor tehetségtelen tisztességtelen bűnöző politikuson, politikusokhoz így úgy ilyen olyan címen közelálló mittom én kiken keresik számon kérik elverik a port mert nincs diplomája éreccségije papírja. ...és ha lenne neki?... Akkor ? ... Attól izibe helyre áll a tehetsége alkalmassága tisztessége gerince? ...hát Nem!
Láttam én idős falusi bácsikat néniket diploma éreccségi nélkül pár elemi oskolát végzetteket és úgy értették a növényeknek mikor hogyan mi kell, úgy értették az állataikat mikor mi hogyan kell nekik... Nincs az a diplomás agrármérnök ki úgy értse.
Láttam én diploma nélküli úgynevezett "képesítés nélküli" tantónénit bácsit kikért úgy rajongtak lurkók, minden szavukat itták a kölkök, nincs az a diplomás tanerő kiét úgy. Mert Tanítók voltak és nem csak pedagógusok, mert Emberek voltak, nem csak tananyagledaráló lelketlen robotok. De láttam diplomás tanerőt kire birka csordát nem bíznék, nemhogy lurkókat.
Láttam én egyszerű lakatos kőműves mestereket, kik olyan csodákat alkottak, bátran elirigyelhetné sok diplomás mérnök.
Hogy saját hivatásomról szóljak példaként... Volt ott is sok ...túl sok...olyan "parancsnok", ki minden létező katonai oskolát diplomát begyűjtött, de disznó kondát nem bíztam volna rá, nem hogy embereket, ezredet, hadosztályt. Aztán volt ott olyan sok tehetséges "egyszerű" tiszthelyettes kollégám kik képesek voltak "szarból" csuda várat építeni. Olyanok kik vitték hátukon azt a századot mit a diplomás idióta jól elcseszett, kaparták ki naagy diplomások torkából a nyálat, nehogy belefúljanak. Mert alkalmasak tehetségesek voltak, mert Emberek voltak
Hogy dicsekedjek kicsit... Voltak nekem sorállományból általam kiválogatott "sor őrmestereim", ( hivatásos hiánya miatt ) rajparancsnokaim, kikkel olyan kiképzést csináltunk, diplomás tisztek elé példaként módszerként elvárásként állította ezred parancsnokunk. Mert őket ezeket a srácokat én válogattam ki tehetségük, emberi alkalmasságuk miatt, neeem a hosszú nyelvük miatt ám.
Dicsekedjek még?... Nos elárulom... Nekem sincs tiszti diplomám. "Soron kívül" lettem tiszt. Hivatásos tiszthelyettesként kezdtem. Mégis...Büszkén állítom és nem csak én, hanem főnökeim, parancsnokaim mondták... Bármelyik diplomás tiszttel felvettem a versenyt, legtöbbjüknél különbül tettem a dolgom, vezettem századot.
No még mielőtt valakik rám rontanának, miszerint én a diplomást az "értelmiséget" akarom sárba döngölni, avagy a diploma értékét akarnám agyagba taposni... Tévedés! Nem akarom én. Amúgy semmi bajom AZ! Értelmiségivel a diplomással... Haaa... ahhoz a papíron kívül tisztesség tehetség emberi alkalmasság is társul.
Visszatérve eredeti témához... Politikusok érettségi, diploma nélkül?
Először is tisztázzuk... Politikus = Közügyekkel foglalkozó személy. Na most akkor ehhez miért is kell az érettségi a diploma? Papírok nélkül nem foglalkozhat bárki közügyekkel, nem érthet valaki a közügyekhez? Vagy... Gépészmérnöki diplomának mi köze a közügyekhez,... Agrármérnökinek? ...Egy sima gimnáziumi érettséginek? Esetleg egy egészségügyi ápolónőképzőinek? Egy tanító képző főiskolás diplomának? ...hááát... CSAK annyi mint bármelyik másiknak, vagy bármi oskolának... Sem több, sem kevesebb. Viszont nagyon is sok köze van az emberi alkalmasságnak, tisztességnek, gerincességnek. Azaz...köze lenne haaa lenne nekik. Ül abban az ország házában sok agyon oskolázott ilyen olyan diplomás, aztán olyan ostobák olyan sötétek mint a bánya fekete mélysége. Sok diplomás tisztességtelen gerinctelen bűnöző, ostoba sötét talpnyaló, hűbéres, semmit érő szarházi. Na most akkor? ..Diploma, érettségi? Az megvan nekik... Akkor mi is a gond? ... Ajjajj!... Tévében nyilatkozik észt oszt a diplomás ostoba...Hord össze annyi ostobaságot..., makog dadog öööözik de rendesen... Diploma? ....
Államtitkár, külügyminiszter mondjuk gépészmérnöki diplomával? ... Ahhaaa...és attól most jók lesznek a külügyeink? Oktatási államtitkár agrármérnökivel? ..és attól jó lesz a közoktatásunk? Elárulom!...nem lesz jobb! Még a szakirányú diploma sem biztosíték semmire. Vagy egyszerűbb eset... Jogász doktor országgyűlési képviselő...és attól most mi választók bazi jól leszünk képviselve? Elárulom!...Nem leszünk!
Tehetségtől, tisztességtől, emberi alkalmasságtól, gerincességtől...Na attól lesz jobb!
Végül egy fontos kérdés... Tessen mondani valaki... Mi a lópikula írja elő hogy az Embereket képviselő valakinek diplomájának köll lenni? A munkást a prolit a gazdálkodót ki a bánatos képviseli? Az "értelmiség", Ahhaaaa...látszik hogyan......
Javasolom mindenkinek... Neee a papírt a címet a rangot tessék követelni számon kérni! A tisztességet a gerincet a tehetséget az emberi alkalmasságot!...azt tessék követelni!...mindenhol!....mindenkor!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Véleményt, Javaslatot, Érveket írj! Bunkózásra, Komcsizásra, Cigányozásra, Zsidózásra NEM vagyok vevő!