2020/11/22

Újra megkérdeztem az MH facebook oldalán.

 Ismét...sokadszorra...érdeklődök. Bár választ eddig egyszer sem kaptam a remény marad. Talán egyszer mégis...




Jó reggelt kívánok! Tisztelettel érdeklődöm! Már a tavaszi járvány helyzet idején is kérdeztem, de választ akkor sem...

Közzétette: Lajos István Kulcsár – 2020. november 21., szombat

2020/11/16

"TAO"...a "közpénz ami elveszíti közpénz jellegét.

  ...azaz "Társasági Adó" amit a cégek nem fizetnek be az állam ...közös...kasszába, hanem futballistákra költik, így csökkentve az adóalapjukat, azaz milliárdokkal kevesebb folyik be az államkasszába a MI közös kasszánkba. Ennyivel kevesebb jut egészségügyre, oktatásra, útépítésre.... az elpocsékolt milliárdok. ..és a tróger felelősök?... szabadlábon büntetlenül urizálnak.

Egyszer valamikor ezt is számon kell kérni a bűnösökön! Börtönben rothadjon el mindahány! Az is aki ezt lehetővé tette, az is aki elkövette és visszaélt ezzel, az is akinek dolga lett volna az ellenőrzés és számonkérés!

"A 3,5 milliárdosra tervezett projektre eddig 1,5 milliárdot költöttek, és nagyjából 60 százalékos készültségnél tartott, amikor 2018-ban félbehagyták. A megfeneklett beruházás a helyi focicsapatot is bedöntötte, a klub 2,7 milliárdos tartozást hagyott maga után. Megnéztük a stadiontorzót, amit illegális hulladéklerakónak használnak. A szellemstadion úgy fest, mintha a munkásokat hirtelen evakuálták volna: a térkövezett parkolóban azóta is ott díszelegnek a hátrahagyott építési anyagok.



A szigetszentmiklósi stadion körülbelül 30 percnyi autóútra fekszik Budapest központjától. A létesítmény a közel 40 ezres lakosú város szélén található a tűzoltóság és a vasútállomás épületével szemben. A stadion építése 2018-ban maradt végleg félbe, a közút felől már tábla sem jelzi az építményt. A 60 százalékos készültségű beruházásnak bőven vannak hiányosságai, de a térkövezett 150 férőhelyes parkoló elkészült, így bárki könnyen meg tud állni autóval.

A sportlétesítmény kivitelezése több ütemben történt. Az eredeti tervek szerint az első fázisban került volna sor a tereprendezésre, a közműellátás, az út, a parkoló, a járdák illetve a sportpályák kialakítására. Három nagy- és egy kispályát terveztek, a fűvel borított centerpálya esti, villanyfényes mérkőzések lebonyolítására lett volna alkalmas. Az első ütem munkálatainak elkészültét 2016. június végére ígérték. A második ütemben tervezték magának a stadionnak, a főépületnek és az ahhoz tartozó lelátónak a kialakítását, ezekkel a munkálatokkal 2017. júniusában szerettek volna végezni.

A stadion a mai napig nem készült el: a parkolóval szemben csontvázként tornyosul a főépület, amiben kialakították a helyiségeket és a lelátót, de hiányzik róla a tető, a lelátóról a székek, és a külső szigetelés is sok helyen levált – a főépülettel szembe tervezett lelátó pedig egyáltalán nem épült meg. Az épülettől jobbra elkészült a műfüves pálya, azonban annak az állapota jelentősen leromlott, több részen a műfűnek is lába kelt.

A lelátó előtt a centerpályát gaz borítja, és a pálya körül kialakított térkövezett járdán is burjánzik a növényzet.

Az épület tele van graffitikkel, és a földszintet nehéz megközelíteni, mert eső után elöntötte a víz – a lerakott pallókon lehet közlekedni.

Csak egy ideig volt arra pénz, hogy a telket biztonsági őrrel védjék, azóta pedig a helyi beszámolók szerint sok mindent elloptak a területről. Az illegális szemétlerakók is meglátták a potenciált a stadiontorzóban: a főépület egyik helyiségébe autógumit és még egy kibelezett mosógépet is bedobtak.

A szellemstadion úgy fest, mintha a munkásokat hirtelen evakuálták volna: a térkövezett parkolóban azóta is ott díszelegnek a hátrahagyott építési anyagok.

A megfeneklett beruházás a helyi focit is bedöntötte

A stadiont a 2011-ben bevezetett társasági adókedvezménynek (TAO-nak) köszönhetően álmodták meg, ekkor döntött a beruházó, a Szigetszentmiklósi Testgyakorlók Köre (SZTK) vezetősége a stadion építéséről. Potoczki Tamás, az SZTK volt ügyvezetője 2011 decemberében azt nyilatkozta az önkormányzati lapnak, hogy „a remények és a tervek szerint 2013-ban már elkészül az új stadion, amely lehetővé teszi majd, hogy a csapatunknak mindent kielégítő új otthona legyen, sőt alkalmas lesz a létesítmény a nemzetközi utánpótlás-válogatott találkozók rendezésére is.”

Csak 2016-ban kezdődött el az építkezés, ami abban az évben meg is akadt az első szakasz befejezése után, mert jelentős tartozást halmozott föl a klubvezetés az építést végző céggel szemben.

2016 nyarán 361 millió forintos segélyt kaptak az EMMI-től, a rendkívüli kormányzati tartalékból, arra való hivatkozással, hogy a 2011-ben beadott sportcenrum-terv azóta elavult, és amúgy is sokat esett közben az eső.

2017 nyarán minisztériumi ellenőrzés volt a szigetszentmiklósi stadionépítésnél, ami után pénzügyi problémák miatt 6-8 hónapos csúszásba került a projekt. Az állami támogatás felhasználásának “szigorú” minisztériumi ellenőrzése napvilágra került. Íme az alapos vizsgálatot bizonyító dokumentum:



A Szigetszentmiklósi Testgyakorlók Körét 1922-ben alapították, a Pest megyei csapat a 3,5 milliárdos stadionépítés miatt ment csődbe. A csapat 2009 és 2016 között az NB II.-ben, a magyar labdarúgó-bajnokság másodosztályában szerepelt. A következő szezonban kiestek az NB III-ba, majd 2017-ben a Magyar Labdarúgó-szövetség nem fogadta el nevezésüket a következő NB III-as idényre.

Abban az évben, 2017. június 23-án újfent megismétlődött, ami majdnem egy esztendővel azelőtt: a kivitelező összepakolt, és elhagyta a létesítményt.


A 2017-2018-as idényben a megyei első osztályban indult a csapat.

„Úgy döntöttünk, hogy minden erőforrásunkat a beruházásra fordítjuk, ezért átmenetileg megszüntetjük az első csapat anyagi támogatását, és a továbbiakban amatőrként, a megyei első osztályban versenyeztetjük első csapatunkat. Ki kell emelnünk, hogy átmeneti döntésről van szó, amit kizárólag a fontosság mentén hoztunk meg”

mondta akkoriban Potoczki Tamás, a Szigetszentmiklósi Testgyakorlók Köre (SZTK) egykori ügyvezetője.

2018 februárjában a kivitelező elvitte az utolsó daruját a területről, és ugyanakkor bejelentették, hogy a csapat a megyei bajnokság küzdelmeitől is visszalép.

„Jelentős beruházásban vagyunk, amit jelenleg sokkal fontosabbnak tartunk, mint a felnőttsport támogatását. Ez egy többmilliárdos sportberuházás, minden támogatásunkat, energiánkat oda irányítjuk. Most egyelőre a legfontosabb, hogy legyen hol futballoznunk, és majd a jövőben visszatérünk arra, hogy esetleg ismét indítsunk felnőttegyüttest”

nyilatkozta az egykori ügyvezető.

2018 nyarán felszámolási eljárás indult a klub ellen. A 3,5 milliárdosra tervezett projektre addig elköltöttek 1,5 milliárdot, és nagyjából 60 százalékos készültségnél tartott, amikor 2018-ban félbehagyták.


2019-ben váratlan fordulat történt a Szigetszentmiklósi Testgyakorlók Körének életében: a miniszterelnök nyúlt a felszámolás alatt álló klub alá úgy, hogy stratégiailag kiemelt jelentőségű gazdálkodó szervezetté minősítette.

2020 szeptemberében szúrta ki az Mfor.hu, hogy 420 millió forintért elárverezik a félkész stadiont. Az árverésre bocsátott vagyonösszességnek része a regionális utánpótlás-nevelési centrum a hozzá tartozó 150 férőhelyes parkolóval, a Sport utcai létesítmény a térburkolatos, 30 férőhelyes parkolóval, valamint 2 műfüves és 2 füves pálya. A nyertes pályázó azonban csak a felépítményeket szerzi meg, a telket, amin fekszenek, nem, az ugyanis a helyi önkormányzat tulajdonában van. A lap szerint azonban sokkal reálisabb elképzelés, hogy végül az állam, pontosabban a BMSK Zrt. tulajdonába kerül a regionális utánpótlás-központ. Az árverést a Telex információ szerint szeptember közepén visszavonták.


A TAO nem közpénznek látszó közpénz

A 2011-ben bevezetett társasági adókedvezmény sporttámogatási rendszere lehetőséget biztosít a korábbiakhoz képest jelentősen magasabb plusz források bevonására a látvány-csapatsportágaknál, köztük a labdarúgásba is. A Magyar Labdarúgó Szövetség tervei szerint a támogatások hatására egyre többen kezdenek el futballozni, ami hosszú távon a labdarúgás sikeresebbé válásához vezethet.


A cégek ezáltal kevesebb társasági adót (TAO) fizetnek az államnak, az összeg a támogatott szervezethez kerül, amely azt bizonyos célok megvalósulása érdekében felhasználja. Közben a felajánló is jól jár, mert adómegtakarítást érhet el.

A TAO közpénz, ez a bevétel hiányzik az államkasszából.

Nem véletlenül nevezik a szigetszentmiklósi stadiont a TAO-rendszer állatorvosi lovának, az építkezéshez ugyanis a sportegyesületnek nem volt elegendő önereje. A kormány csak tavaly év végén egy módosítással lehetővé tette, hogy a TAO-támogatásokból akár 100 százalékig fedezni lehessen egy ingatlanberuházást. Korábban, tehát a szigetszentmiklósi stadionnál is elvárták az önerőt (általában 30 százalékot).

A szigetszentmiklósi beruházás első üteme 1,2 milliárdba került, az ehhez szükséges önerőt, körülbelül 400 millió forintot, saját zsebből fizette ki a klub, ahol sokáig bíztak a kormányban. “Ha másoknak segítettek, akkor nekünk is fognak” – nyilatkozta a cég volt ügyvezetője 2018-ban.

Az első, 230 milliós részszámlát még ki is tudták fizetni, igaz, csak banki hitelből, és az 50 milliós önrész előteremtéséhez is kölcsönre volt szükségük. Az építkezés folytatásához további 400 millióra lett volna szükségük, ennyi volt a hátralévő, 1,4 milliárdot kitevő részszámlák önrésze. A klubnak azonban addigra már semmi pénze nem maradt.

A Telexnek az önkormányzat azt nyilatkozta, hogy a klub 2,7 milliárdos tartozást hagyott maga után. Az EMMI-nek például 1,6 milliárddal, két építőipari cégnek pedig további százmilliókkal tartoznak.


Az Mfor-nak sikerült megszereznie a szigetszentmiklósi klubot TAO-val támogató cégek listáját. Összesen 2,12 milliárd forintnyi TAO-támogatáshoz jutott a Szigetszentmiklós Testgyakorlók Köre, az összeg több mint fele mindössze 3 cégtől érkezett. Azt sajnos nem lehet tudni, hogy ezek a pénzek milyen arányban oszlottak meg a különféle célok között, és a 2,12 milliárdnak hány százaléka ment személyi jellegű ráfordításra, a stadionra, valamint utánpótlás-nevelésre, mert nincsenek elérhető sportfejlesztési programok.

Az SZTK-t legnagyobb összegű TAO-val támogató három nagyvállalat:
GE Hungary Ipari és Kereskedelmi Kft. (602,6 millió forint)
Allianz Hungária Zrt. (438,6 millió)
Market Építő Zrt. (Garancsi István cége) (192,9 millió)

A blog írójának megjegyzése: Azaz ennyi pénz elfolyt a semmibe, ezek a cégek ezt NEM FIZETTÉK BE AZ ÁLLAMKASSZÁBA és ennyivel csökkenthették az adóalapjukat, így mégkevesebb adót fizettek be...ennyivel károsítva meg MINKET a Magyar embereket! 


Kérdéseinkkel megkerestük írásban az egykori ügyvezetőt, Potoczki Tamást, aki azonban sem írásban, sem telefonon nem volt hajlandó nyilatkozni.

„Mivel az életem ez a klub és a létesítmény megvalósulása, és tudom, hogy az önök feladata a politikai hangulatkeltés – ami engem nem érdekel – ezért kizárólag személyesen vagyok hajlandó (de ezt örömmel teszem) Önnek tájékoztatást adni!”

Az MLSZ megkeresésünkre azt közölte, hogy a 300 millió forintot meghaladó sportfejlesztési programok tekintetében az EMMI az ellenőrző szerv, így a kérdésben nincs illetékességük. Azt kérték, hogy kérdéseinkkel a minisztériumhoz forduljunk. Az EMMI pedig szokásához híven nem válaszolt az újságírói megkeresésre. Írtunk levelet az önkormányzatnak is, ami szintén nem reagált."

Zsilák Szilvia

Ilyenre tervezték.

Ilyen lett sok száz milliót elpocsékolva.





orbán vétóz, varga judit megdumál.

 Én pedig írtam neki pár kedvest.

"Nagysasszon! Jó cuccot szív kend. Kik majréznak a "jogállamiság" feltételeitől? ...na kik? ... A tróger bűnözők, ahol nincsenek rendben a "jogállamiság" feltételei. ! Ha itt jogállam lenne sem kendnek, sem a gazdájának nem kellene tőle majrézni. Kik majréznak az ügyészségtől? ..na kik? ...hát a tróger korrupt csaló hazudozó bűnözők! Kik majréznak az EU ügyészségtől?..na kik? ...hát a korrupt csaló hazudozók. Kend és a gazdája NEM a Magyar nép érdekeit védik "Brüsszelben" az EU-ban, hanem a gazdájukét a saját tróger hatalmukat a lenyúlható milliárdokat azt, hogy nem lehet többé "KÖZ pénznek elveszítenie a közpénz jellegét". Azt hogy nem lehet többé saját familiát a "Mi és az EU lábára állítani". Azt hogy nem lehet hűbéresek zsebét tömni KÖZ pénzből! ...hogy nem lehet többé ázsiai trógerokkal bratyizni. Azt hogy nem lehet a magyar emberek pénzét és az EU adófizetőkét külhoni talpnyalók zsebébe tömni.... azt hogy nem lehet urizálni a magyar emberek és az EU adófizetők pénzéből. Kendtek engem és sok millió magyart inkább NE védjenek, mert az qrva sokba kerül nekünk...már így is sok milliárdunkba került.

..és kend jogász? ...szent rettenet! Húzza ki a fejecskéjét a gazdi hátsójából, akkor talán még egyszer lehet kendből tisztességes jogász."


Ui 2020 11 18-án 
Varga Judit i-gazság ügyi miniszer nagysasszonnak! Mi van nagysasszon!? Nem tetszik az igazság? Tán két napja írtam a kend facebook oldalára.
Akkor ezt írtam kendnek, - Nagysasszon! Jó cuccot szív kend. Kik majréznak a "jogállamiság" feltételeitől? ...na kik? ... A tróger bűnözők, ahol nincsenek rendben a "jogállamiság" feltételei. ! Ha itt jogállam lenne sem kendnek, sem a gazdájának nem kellene tőle majrézni. Kik majréznak az ügyészségtől? ..na kik? ...hát a tróger korrupt csaló hazudozó bűnözők! Kik majréznak az EU ügyészségtől?..na kik? ...hát a korrupt csaló hazudozók. Kend és a gazdája NEM a Magyar nép érdekeit védik "Brüsszelben" az EU-ban, hanem a gazdájukét a saját tróger hatalmukat a lenyúlható milliárdokat azt, hogy nem lehet többé "KÖZ pénznek elveszítenie a közpénz jellegét". Azt hogy nem lehet többé saját familiát a "Mi és az EU lábára állítani". Azt hogy nem lehet hűbéresek zsebét tömni KÖZ pénzből! ...hogy nem lehet többé ázsiai trógerokkal bratyizni. Azt hogy nem lehet a magyar emberek pénzét és az EU adófizetőkét külhoni talpnyalók zsebébe tömni.... azt hogy nem lehet urizálni a magyar emberek és az EU adófizetők pénzéből. Kendtek engem és sok millió magyart inkább NE védjenek, mert az qrva sokba kerül nekünk...már így is sok milliárdunkba került.
..és kend jogász? ...szent rettenet! Húzza ki a fejecskéjét a gazdi hátsójából, akkor talán még egyszer lehet kendből tisztességes jogász."
Mára törölte és letiltott. Ezt jelenti kendteknél a demokrácia? Egy miniszter aki az ÉN pénzemből IS él, dőzsöl, engem IS képvisel, azaz az én alkalmazottam IS letilt? Hogy van ez kendteknél? Nem csodálom, hogy kendtek a gazdájukkal "szeretett pártunk és kormányunk orbán viktorral" az élen irtóznak az EU jogállamisági feltételeitől az EU korrupció ellenes ügyészségétől.
"Király Miklós, konzervatív jogászprofesszor szerint is romboló hatású a magyar vétó.
A jogászprofesszor szerint,
📷a koppenhágai kritériumok értelmében Magyarország EU csatlakozásának egyik alapvető feltétele volt a jogállamiság tiszteletben tartása. Ezt soha nem kifogásoltuk a csatlakozási tárgyalásokon.
„2007 decemberében a magyar Országgyűlés, a Fidesz-frakció lelkes támogatásával, a tagállami parlamentek közül elsőként erősítette meg az Európai Unióról szóló szerződést (EUSz).
Az EUSz szerint
„Az unió az emberi méltóság tiszteletben tartása, a szabadság, a demokrácia, az egyenlőség, jogállamiság, valamint az emberi jogok – ideértve a kisebbségekhez tartozó személyek jogait – tiszteletben tartásának értékein alapul. …' (EUSz 2. cikk)”
Arra is kitér: az unió és a tagállamok a lojális együttműködés elvének megfelelően, kölcsönösen tiszteletben tartják és segítik egymást a szerződésekből eredő feladatok végrehajtásában.
Az uniós jog érvényesülését, betartását, egységes értelmezését végső soron az unió intézményei biztosítják.
„A fentiek alapján, a jogállamiság szempontjait érvényesítő uniós költségvetéssel szemben emelt magyar vétó nagyon nehezen védhető, viszont romboló politikai, gazdasági hatása nyilvánvaló” – zárja bejegyzését a jogászprofesszor."
Tisztességes becsületes emberek NEM FÉLNEK ilyesmiktől, csakis a bűnösök!

2020/11/15

Pár kérdés gulyás gergely Miniszterelnökséget vezető miniszterhez

 "Magyarország Kormánya...gulyás gergely a facebook-on "fizetett hirdetésben" mondta a képünkbe..."Amíg polgári kormány van hatalmon, addig nem lesz migráció Magyarországon." Erre én az alábbiakat írtam neki, -

"Tessen mondani gulyás nertárs! Mikor fogunk "szeretett pártunk és kormányunktól" olyant olvasni, hallani, hogy

-"Mindenki a magyar nemzet része, az is aki másképp gondolkodik a világról mint mi"...és nem a fordítottját, azaz kendtek kitagadják a nemzetből a másképp gondolkodókat...ugyi főleg "szeretett házmesterünk" kövér lászló elvnertárs.
-"Tudomásul vesszük, hogy a kormány van az emberekért a népért és nem fordítva, azaz többé nem urizálunk, nem építünk kongó üres stadionokat sok sok milliárdért, kisvasutat a szülőfalunkba, nem költözünk a várba sok milliárdért, nem repülgetünk luxus utakra "nem kormánygép" luxus repülővel, nem költünk milliárdokat 160 egynehány mihaszna ilyen olyan miniszterre, államtitkárra, helyettes államtitkárra, ilyen olyan kormánybiztosra, nem költünk kövér nertárs szolgálati lakására 100 milliókat, nem repülgetünk rendőrségi helikopteren haza, nem költünk milliárdokat gyűlölet propagandára, nem költünk milliárdokat ilyen olyan sajtónak nevezett szenny médiákra így csinálva belőlük párt propaganda szennyet, nem tesszük a köz médiát párt propaganda szennyé, nem tömjük a hűbéresek zsebét milliárdokkal aaa külhoniakét sem, nem ajándékozgatjuk el milliárd számra a nép pénzét... aaaz EU adófizetőkét sem... a hanem a NÉPRE a HAZA javára költjük a NÉP pénzét!
-Nem szítunk gyűlölködést a nép között, sem pedig a honi és a külhoni magyarok közt sem. ...sok sok milliárdot erre pocsékolva.
-Többé "nem veszítheti el a KÖZ PÉNZ a KÖZ PÉNZ jellegét"
- A barátainkat Európában keressük elsősorban ahová tartozunk és nem mindenféle ázsiai diktatúrákban.
-Nem fogadunk be és nem engedünk szabadon mindenféle gyilkosokat, külföldi bűnöző kormány tagokat.
-Tudomásul vesszük, hogy a MI hazánkban él sok millió állampolgár akik nem tartoznak egyetlen egyházhoz sem, sem pedig nem hívők és ehhez így is állunk hozzá, nem foglaljuk "alaptörvénybe" a "keresztény " kultúrára nevelést, sem semmiféle vallást, egyházat, vallási kultúrát, hanem a hitet a vallást MAGÁNÜGYNEK tekintjük és biztosítjuk MINDEN magyar ember szabad vallásgyakorlását"
-Elismerjük, hogy a CSALÁD fogalmát mindenki hite, meggyőződése szerint értelmezze és csakis az emberek...bármilyen hitű, nemű, nemi identitású...egymással a szeretet a békesség a megértésen alapuló szövetsége határozza meg.
-Tudomásul vesszük, hogy a kormány a képviselők a KÖZ hivatalok a köz szolgái vannak a népért, mindenkiért aki ebben a hazában él, itt született és a nép a magyar emberek érdekeit KELL SZOLGÁLNIUK függetlenül attól milyen politikai oldalhoz, valláshoz, egyházhoz tartoznak, függetlenül nemi identitásuktól, bőrszínüktől, nemzetiségüktől, függetlenül attól az ország melyik szegletében milyen körülmények közé született, gazdag é avagy szegény család sarja. ....és még sorolhatnék jó pár dolgot.
Szóval gulyás nertárs! Ilyeneket mikor fogunk hallani kendtektől!?"


2020/11/12

Nyílt levél Benkő Tibor Honvédelmi Miniszternek és Pintér Sándor Belügyminiszternek.

Miniszter urak! 

Benkő miniszter úr! e levelem elsősorban önnek szól, s csak másodsorban Pintér miniszter úrnak. 

Már a tavaszi "Egészségügyi veszélyhelyzet" kihirdetésekor is megkérdeztem amikor láttuk, katonákat vezényeltek vállalatokhoz, kórházakhoz, utcára járőrözni. Akkor nem méltatott senki válaszra, így most önöktől kérdem így nyilvánosan! Nyilvánosan, mert a nép az önök munkaadója nyilvános és tisztességes, kielégítő választ vár önöktől. Tudják? .. "A néppel a népért!"...és soha nem ellene!

Mesélje már el nekünk valaki! ...már a tavasszal is kérdeztem, de senki nem akadt aki válaszolt volna!!! ...miért?... nem mernek?...nem tudnak?... Mi indokolja, hogy "tüzeléshez kész" helyzetben tartott gépkarabéllyal kell járőrözniük a katonáknak a TEK-eseknek...na és páncélozott gépjárművel!? 

Ha támad a vírus, azonnal letudják lőni? Ha a "Soros bérenc libsik" támadnak?... vagy mi bánatomért!? ...vagy csak megszokták a hadszíntéren Afganisztánban esetleg?... Egyszerű "rambózás"? Elárulom önöknek! A "Kádár rendszerben" a rendszerváltáskor SEM hordtuk MI Katonai Rendészek így a fegyvert...és előtte főleg nem. ...és utána sem. Akkor most miért is? .. Elárulom azt is önöknek ha a miniszterelnökük propagandistái nem mondták volna... ez így leginkább félelmet kelt és rombolja a lakosság hadseregbe a katonákba vetett bizalmát. MI volt katonák pedig hajunkat tépve igyekszünk védeni a mundér a hadsereg becsületét .... ÖNÖK HELYETT ... mindhiába és győzködjük az ismerőseinket és másokat, hogy ugyan má ne a katonákat szidják, ne őket bántsák, hiszen ők csak parancsot hajtanak végre...."...

Szóval? A kérdésem most IS fennáll! Miért kell ez így?

Megjegyzem... legalább az legyűrűzött valaki illetékesnek, hogy tavasszal JOGALAP NÉLKÜL voltak kint a katonák, így a nyárra gyorsan módosították a HVT-t... jobb helyeken ilyenért.. "JOGALAP NÉLKÜLI" azaz "Törvénytelen" ...és ez így nem akármilyen törvénytelen parancs volt ám... parancsok miatt FEJEK hullanának" Nem érzik önök, hogy ezért valakinek, leginkább önöknek kettejüknek felelniük kell?...ene? Ugye a törvény szerint a Törvénytelen, azaz a jogtalan parancsot végrehajtónak IS felelnie kell, így a Magyar Honvédség Parancsnokának is, mert az önök által kiadott jogalap nélküli utasításra kirendelte a katonákat.  

Gondolom önök mint volt katona, rendőr, azt azért tudják, NEM a gépfegyver az elsődleges kényszerítő eszköz béke időben és főleg nem fegyvertelen békés civilekkel szemben! Akkor miért a gépfegyvert tartják "tüzeléshez kész" helyzetben? Menten lőnek ha valaki nem szabályosan viseli a maszkot? A logika szerint SEM jó ez így. Ha a fegyver így "tüzeléshez kész" helyzetben van a kezükben, szükség esetén hogyan milyen késedelemmel tudják használni az elsődleges kényszerítő eszközöket? 

Benkő Miniszer úr! Pintér Miniszer úr!

Benkő úr! Ön már tábornokként a honvédség Vezérkar Főnökeként is jócskán hozzájárult ahhoz, hogy a nép igen jelentős részének a hadsereg iránti bizalmát, tiszteletét eljátsszák. Ön parancsnokhoz méltatlanul, a tiszti fogadalmát megszegve hozzájárult ahhoz, hogy minden tisztességes jogállamban lehetetlen "visszamenőleges" hatájú törvénnyel sok volt katonát, rendőrt, tűzoltót, büntetés végrehajtási tisztet, tiszthelyettest akik tisztességgel, becsülettel szolgálták a hazát, jogfosztottá tegye az ön miniszterelnöke. Tudja... ez olyan, mintha most alkotna valaki egy törvényt és ezzel büntethetővé tenné azt, hogy élt a 80-as 90-es években valamilyen törvény adta jogával. Mit szólnának önök, ha majd egyszer kendteket büntetnék ilyenért valahogy így... ugye fájni fog kendteknek? Remélem! 

Pintér úr! Ön volt rendőrként ugyan így tett mint minisztertársa, tehát az előbbiek önre is vonatkoznak. 

Tudják... Én még úgy tanultam és tartottam is magam ehhez, erre -is- tettem fogadalmat!... "Elöljáróimat, bajtársaimat és beosztottaimat megvédem!"...... és meg is védtem ha kellett, sokszor a saját károm árán is. 

Térjünk vissza erre a "gépfegyverrel az utcán" problémára. 

-Ahhoz legalább volt eszük, hogy a nyáron módosították a HVT-t, mert tavasszal JOGALAP nélkül rendelték ki a katonákat az "egészségügyi veszélyhelyzet"-re hivatkozva.. egy felelős miniszter egy volt katona, tábornok ilyenhez hogyan adhatta a nevét!? Azaz akkor ön egy törvénytelen parancsot adott a hadseregnek és így a Magyar Honvédség parancsnoka IS!... Jobb helyeken, tisztességes demokráciákban ilyenért leváltanák a minisztert is a parancsnokot is és felelősségre vonnák... HVT-ben is benne van. 49. § (1) A szolgálati elöljáró az alárendeltjeinek a hatáskörébe tartozó és jogszabályba nem ütköző parancsot adhat ki. 50. § (1) A parancsot adó katona a parancsáért felelősséggel tartozik. A parancsadás jogával visszaélni tilos. A parancsot adónak biztosítania kell a parancs végrehajtásának feltételét és a végrehajtást a szükséges mértékben ellenőriznie kell. (3) Tilos az olyan parancs kiadása, amely... b) bűncselekmény elkövetésére irányul,.. 51. § (1) A katona szolgálatteljesítése során köteles végrehajtani a parancsot, kivéve, ha azzal bűncselekményt követne el.

(2) Az (1) bekezdésben foglalt kivétellel a katona a jogszabálysértő parancs végrehajtását nem tagadhatja meg. Ha azonban annak jogellenessége felismerhető számára, arra haladéktalanul köteles a parancsot adó figyelmét felhívni. Ha a parancsot adó a parancsát ennek ellenére fenntartja, azt kérelemre írásba kell foglalnia. Ha ezt követően továbbra is fenntartja, a jogszabálysértő parancs végrehajtásáért kizárólag az azt kiadó felel.

-Katonák TEK-es legények "Egészségügyi veszélyhelyzet" esetén "Tüzeléshez kész" helyzetben lévő gépkarabéllyal járőröznek? Aztán mi ok van erre? Értem én, hogy nincs minden katonának rendszeresítve a pisztoly, de megoldható lenne ha akarnák. Így inkább félelmet és a katonákkal a hadsereggel szembeni mégnagyobb bizalmatlanságot szítanak mint biztonságérzetet. Ezzel ön ...önök hozzájárul-nak a lakosság és a hadsereg közti ellentét, gyűlölködés szításához. ... Tudja miniszter úr... Igen sokan úgy gondolják, az ön miniszterelnökének ez is a célja, a félelem keltés a gyűlölködés erősítése az ellentétek a nép megosztottságának fenntartása. 

-Az ön egyik elődjének Kárpáti Ferencnek a rendszerváltás idején volt annyi gerince, tisztessége, hogy még minket az akkori Katonai rendészeket is CIVIL ruhában járőrözésre utasított, azaz mi akkor civil ruhában járőröztünk és tartottuk fenn a katonai rendet, mert nem akarta, hogy a civilekben félelmet keltsünk és azt hihessék, beavatkozunk a rendszerváltásba. Tisztelet neki ezért! -is-. Pedig azért ő már csak az előző beosztása szerint legalábbis az akkori hadsereg legfőbb POLITIKAI vezetője, párt munkása volt mint a MN Politikai Főcsoport Főnöke. ...és tudják miniszter urak?... Az önök miniszterelnökének egyik csicskása minket "Kádár huszároknak" nevezett. Nos, ha akkor mi valóban "Kádár huszárok" lettünk volna, ma nem lennének önök miniszterek és az önök miniszterelnöke sem lenne miniszterelnök. Tényleg! Benkő úr!...Pintér úr! Önök akkor ezt kikérték a nevünkben? ...mert ugye önök is akkor tájt kezdték a hivatásukat, azaz ezek szerint önök is "Kádár huszárok"? 

Miniszter urak! Várom válaszukat! Illetve nem csak én, hanem sok sok tisztességes magyar ember várja, akik joggal aggódnak, félelemben tartva a gépfegyveres katonák és TEK-es legények látványával. Ugyanis én mint volt katona, szeretném ha az utódaim nem egy gyűlölettel teli országban kellene hogy szolgálják a hazájukat és nem ellenük fordulna a nép gyűlölete, hanem megbecsülés övezné őket. Na és szeretnék tisztességes elfogadható megnyugtató válaszokat adni az ismerőseimnek és minden tőlem érdeklődőnek. 


Ui. Megjegyzem! A rendőrök január 1-től december 31-ig az év minden napján CSAK egy pisztollyal vannak az utcán, az is pisztolytáskában... és ők sosem tudhatják 365 napon át mikor kell bűnözővel szemben intézkedniük. Mégsem játszanak "Rambót" gépfegyverrel "tüzeléshez kész" helyzetben a békés lakosokat riogatva páncélozott gépjárművel mint a tek és a katonák...."egészségügyi veszélyhelyzet" szabályainak betartását ellenőrizendő?....  

Katonák "tüzeléshez kész" helyzetben tartott gépfegyverrel járőröznek... Pápán?... EÜ-i veszélyhelyzetben szabályok betartását ellenőrizve. 

TEK talpig fegyverben páncélozott gépjárművel EÜ-i veszélyhelyzetben szabályok betartását ellenőrizve. 

Ui. 2020 11 17.- én. 

Alaptörvény ellenes a HVT általam fent idézett módosítása! Azaz NEM VETHETŐK BE BÉKE IDŐBEN A KATONÁK CIVILEKKEL SZEMBENI INTÉZKEDÉSRE! 

Mit szól ehhez miniszter úr!? 


Az emberek többsége döbbenten nézi az utcákon fegyverrel járőröző katonákat. Van, aki azt kérdezi: a vírus ellen miért kell géppisztoly? Mit tehetnek ezek a fegyveresek? Most kiderült: Orbán Viktor nem mondott igazat a katonákról!

A kormányfő szerint a járványhelyzet miatt az utcára vezényelt katonák nem intézkedhetnek civilekkel szemben. A Tv2-nek adott múlt heti interjúja szerint ezt még Orbán is alkotmányellenesnek tartja. „A magyar alkotmányos rend szabályai szerint katona civillel szemben nem intézkedhet rendfenntartás céljából csak a rendőr.” Bár szerinte a járvány elleni védekezés jegyében szükség van arra, hogy honvédeket rendeljenek ki a utcára,


A MINISZTERELNÖK ELISMERTE: „NEM HÁBORÚS A HELYZET”.

Igen ám, de a Népszava kiderítette, hogy Orbán kijelentésével ellentétben a magyar honvédek mégiscsak intézkedhetnek az állampolgárokkal szemben! Gulyás Gergely kancelláriaminiszter ugyanis májusban beterjesztett egy olyan törvénymódosító javaslatot, ami szerint veszélyhelyzet idején az utcán járőröző katonák is igazoltathatnak, előállíthatnak és területet is lezárhatnak. Ezen kívül bűncselekmény megakadályozása érdekében elővezetés céljára behatolhatnak magánlakásba, helyszínt biztosíthatnak, akcióikról ők is kép-és hangfelvételt készíthetnek. Mivel a kormány november 10-én újra elrendelte a veszélyhelyzetet, ez a jogszabály életbe is lépett. Vagyis


ORBÁN HAZUDOTT AZ UTCÁN JÁRŐRÖZŐ KATONÁKRÓL!

Pedig Gulyás törvénymódosítását ő maga is megszavazta!


Ráadásul a nyilatkozata szerint Orbánnak azt is tudnia kell, hogy hiába született jogszabály a békeidőben teljesen indokolatlan többletjogosítványokról,


A KATONÁK IGAZOLTATÁSI ÉS INTÉZKEDÉSI JOGA ELLENTÉTES AZ ALAPTÖRVÉNNYEL!

A Népszava által megkeresett alkotmányjogászok szerint az Alaptörvény csakis hadi- és szükségállapot esetén nevesíti a katonák önálló bevetését. Egyébként Orbán a TV2-s interjúban részletesen el is magyarázta, hogy a veszélyhelyzet más kategória, mint a hadi- vagy szükségállapot. Utóbbi két esetben ugyanis nem a kormány, hanem a Honvédelmi Tanács, illetve az Országgyűlés vagy a köztársasági elnök dönt a honvédség felhasználásáról. Lövétei István alkotmányjogász szerint a törvényi szabályozás teljesen világos: „Az alaptörvényben szerepel a honvédség fegyveres bevetésének általános tilalma belföldön békeidőben, vagyis a katona csak egészen kivételes esetben, az államrend súlyos megborulásakor, gyakorlatilag csak polgárháborús helyzetben vethető be és használhat éles lőfegyvert.”

Most tehát az a helyzet, hogy


BÁR A KATONÁKNAK ADOTT JOGKÖRÖKRŐL SZÓLÓ TÖRVÉNY MÉG ORBÁN SZERINT IS ALAPTÖRVÉNY-ELLENES, ÁM EZEKET A JOGSZABÁLYOKAT CSAK AZ ALKOTMÁNYBÍRÓSÁG SEMMISÍTHETI MEG.

Ez pedig a fideszes bírákkal feltöltött testülettől nemigen várható. Mindebből világosan látszik, hogy Orbánéknak még a saját alaptörvényük sem számít, teljes nyugalommal vetnek be olyan jogszabályokat, amik ezzel ellentétesek. Ez erős figyelmeztetés a jövőre nézve, ezért jó, ha minél többen értesülnek róla…

Megkérdeztem.

 Megkérdeztem. Kíváncsi vagyok válaszolnak e. Tavasszal is megkérdeztem, akkor nem méltattak válaszra.


"Mesélje már el nekünk valaki! ...már a tavasszal is kérdeztem, de senki nem akadt aki válaszolt volna!!! ...miért?... nem mernek?...nem tudnak?... Mi indokolja, hogy "tüzeléshez kész" helyzetben tartott gépkarabéllyal kell járőrözniük!? Ha támad a vírus, azonnal letudják lőni? Ha a "Soros bérenc libsik" támadnak?... vagy mi bánatomért!? ...vagy csak megszokták a hadszíntéren Afganisztánban esetleg?... Egyszerű "rambózás"? Elárulom kendteknek utódok! A "Kádár rendszerben" a rendszerváltáskor SEM hordtuk MI Katonai Rendészek így a fegyvert...és előtte főleg nem. ...és utána sem. Akkor most miért is? .. Elárulom azt is kendteknek ha a miniszterelnökük propagandistái nem mondták volna... ez így leginkább félelmet kelt és rombolja a lakosság hadseregbe a katonákba vetett bizalmát. MI volt katonák pedig hajunkat tépve igyekszünk védeni a mundér a hadsereg becsületét mindhiába és győzködjük az ismerőseinket és másokat, hogy ugyan má ne a katonákat szidják, ne őket bántsák, hiszen ők csak parancsot hajtanak végre...."...
Szóval? A kérdésem most IS fennáll! Miért kell ez így?

Megjegyzem... legalább az legyürüzött valaki illetékesnek, hogy tavasszal JOGALAP NÉLKÜL voltak kint a katonák, így a nyárra gyorsan módosították a HVT-t... jobb helyeken ilyenért.. "JOGALAP NÉLKÜLI" azaz "Törvénytelen" ...és ez így nem akármilyen törvénytelen parancs volt ám... parancsok miatt FEJEK hullanának"


Alaptörvény ellenes a HVT általam fent idézett módosítása! Azaz NEM VETHETŐK BE BÉKE IDŐBEN A KATONÁK CIVILEKKEL SZEMBENI INTÉZKEDÉSRE! 

Mit szól ehhez miniszter úr!? 


Az emberek többsége döbbenten nézi az utcákon fegyverrel járőröző katonákat. Van, aki azt kérdezi: a vírus ellen miért kell géppisztoly? Mit tehetnek ezek a fegyveresek? Most kiderült: Orbán Viktor nem mondott igazat a katonákról!

A kormányfő szerint a járványhelyzet miatt az utcára vezényelt katonák nem intézkedhetnek civilekkel szemben. A Tv2-nek adott múlt heti interjúja szerint ezt még Orbán is alkotmányellenesnek tartja. „A magyar alkotmányos rend szabályai szerint katona civillel szemben nem intézkedhet rendfenntartás céljából csak a rendőr.” Bár szerinte a járvány elleni védekezés jegyében szükség van arra, hogy honvédeket rendeljenek ki a utcára,


A MINISZTERELNÖK ELISMERTE: „NEM HÁBORÚS A HELYZET”.

Igen ám, de a Népszava kiderítette, hogy Orbán kijelentésével ellentétben a magyar honvédek mégiscsak intézkedhetnek az állampolgárokkal szemben! Gulyás Gergely kancelláriaminiszter ugyanis májusban beterjesztett egy olyan törvénymódosító javaslatot, ami szerint veszélyhelyzet idején az utcán járőröző katonák is igazoltathatnak, előállíthatnak és területet is lezárhatnak. Ezen kívül bűncselekmény megakadályozása érdekében elővezetés céljára behatolhatnak magánlakásba, helyszínt biztosíthatnak, akcióikról ők is kép-és hangfelvételt készíthetnek. Mivel a kormány november 10-én újra elrendelte a veszélyhelyzetet, ez a jogszabály életbe is lépett. Vagyis


ORBÁN HAZUDOTT AZ UTCÁN JÁRŐRÖZŐ KATONÁKRÓL!

Pedig Gulyás törvénymódosítását ő maga is megszavazta!


Ráadásul a nyilatkozata szerint Orbánnak azt is tudnia kell, hogy hiába született jogszabály a békeidőben teljesen indokolatlan többletjogosítványokról,


A KATONÁK IGAZOLTATÁSI ÉS INTÉZKEDÉSI JOGA ELLENTÉTES AZ ALAPTÖRVÉNNYEL!

A Népszava által megkeresett alkotmányjogászok szerint az Alaptörvény csakis hadi- és szükségállapot esetén nevesíti a katonák önálló bevetését. Egyébként Orbán a TV2-s interjúban részletesen el is magyarázta, hogy a veszélyhelyzet más kategória, mint a hadi- vagy szükségállapot. Utóbbi két esetben ugyanis nem a kormány, hanem a Honvédelmi Tanács, illetve az Országgyűlés vagy a köztársasági elnök dönt a honvédség felhasználásáról. Lövétei István alkotmányjogász szerint a törvényi szabályozás teljesen világos: „Az alaptörvényben szerepel a honvédség fegyveres bevetésének általános tilalma belföldön békeidőben, vagyis a katona csak egészen kivételes esetben, az államrend súlyos megborulásakor, gyakorlatilag csak polgárháborús helyzetben vethető be és használhat éles lőfegyvert.”

Most tehát az a helyzet, hogy


BÁR A KATONÁKNAK ADOTT JOGKÖRÖKRŐL SZÓLÓ TÖRVÉNY MÉG ORBÁN SZERINT IS ALAPTÖRVÉNY-ELLENES, ÁM EZEKET A JOGSZABÁLYOKAT CSAK AZ ALKOTMÁNYBÍRÓSÁG SEMMISÍTHETI MEG.

Ez pedig a fideszes bírákkal feltöltött testülettől nemigen várható. Mindebből világosan látszik, hogy Orbánéknak még a saját alaptörvényük sem számít, teljes nyugalommal vetnek be olyan jogszabályokat, amik ezzel ellentétesek.

"Ez a kormányzás tökéletes csődje"

 A cikk a 24.hu-ról való. Írta Kerner Zsolt. ...és tökéletesen igaza van.

"Ez a kormányzás tökéletes csődje
Kerner Zsolt
újságíró. 2020. 11. 10. 23:35
Tíz éve volt Orbán Viktornak arra, hogy a magyar állam úgy működjön, ahogy szeretné, és három hónapja arra, hogy a járvány kezelését előkészítse. Ehhez képest két hete még húszezer ember előtt játszott a Fradi, mi pedig egész este a számítógép előtt várjuk azt, hogy kiderüljön, órákon belül hogyan kell élni az életünk.
2020 novemberének közepe van, a Fidesz tíz éve van kormányon, nem most került hatalomra, nem lehet azt mondani, hogy a miniszterek és az államtitkárok nem találják meg a vécét sem, és nem tudják, kivel kell valamit aláíratni ahhoz, hogy törvény legyen belőle. Egy évtized alatt Orbán Viktor olyanra alakította Magyarország működését, amilyenre akarta, illetve amilyenre képessége volt.
2020. november 10-én este mind együtt ülünk a számítógép előtt, és várjuk, hogy a Magyar Közlönyben végre megjelenjen az a rendelet, amely szerint másnaptól az életünket élni kell. Másfél órával a rendelet hatálybalépése előtt még nem tudjuk, mik lesznek a szabályok.
És ez nem először történik így. Orbán a Facebookon, végletekig PR-esített videósorozatban jelenti be a változásokat, fehér ingben, feltűrt ingujjal. Klasszikus politikusi fogás, azt mutatja, hogy az illető dolgozik. Ugyanerre szolgálnak a reggeli, információt nem tartalmazó videók, amelyekben szándékosan mutatják meg az operatív törzs ülésére még sötétben megérkező miniszterelnököt, hogy érezzük, keveset alszik, éjjel-nappal értünk dolgozik. Pedig ha a magyar kormány rendesen működne, Orbán Viktornak nem kellene ilyen keveset aludnia.
Az, hogy éjfél előtt bő egy órával jelennek meg rendeletek, amelyek éjfélkor lépnek életbe, nem normális. Az, hogy a szerdától kötelező közterületi maszkviselés részletszabályait kedd este a kormány Facebook-oldaláról ismerjük meg (mert a miniszterelnök hétfőn nem beszél erről, a kedd esti tévéinterjújában pedig nem pontosan mondja el), nem normális.
Ez kapkodás, pánik, fejetlenség, hozzá nem értés.
A miniszterelnök szeret magáról úgy beszélni, mint a politika utcai harcosáról, aki a kemény, kíméletlen adok-kapokban és a napi politika mocskában tud igazán jól működni. Magyarországon 2020-ra ide jutott a kormányzás: a Fidesz csak azokkal a problémákkal tud valamit kezdeni, amelyeket ő maga generált. De azokat sem megoldani akarja.
Amikor a menekültválságot kellett menedzselni úgy, hogy nem érkeztek ide menekültek, az ment a kormánynak. Meg ez sem oldódott, hiszen nem az volt a cél, hogy az ország jobban működjön, hanem az, hogy hatalmon maradjanak. Amikor Soros György kitalált támadásait kellett visszaverni, akkor a helyzet magaslatán volt a kormány, de Sorost, bár 90 éves, máig nem sikerült legyőzni, a „támadásai” folyamatosak – a cél megint csak a hatalmon maradás.
Aztán 2020-ban érkezett egy olyan kihívás, amellyel kezdeni is kellett valamit, mert embereket öl. Sok embert ráadásul. A koronavírus-járvány első hullámát visszafogott veszteségekkel vészeltük át, cserébe az egész ország leállt, mindenki otthon maradt, annyira féltünk. Nem az mentett meg minket elsősorban, hogy a kormány kemény korlátozó intézkedéseket hozott, amelyeket be kellett tartanunk, hanem az, hogy féltünk utcára menni. A járvány enyhült, volt három szabad hónapunk.
A három szabad hónap végén az Orbán-kormány azt hazudta az embereknek, hogy az egészségügy felkészült, szinte végtelen az ágykapacitás, aki beteg lesz, azt meggyógyítják. Október végén még húszezer ember előtt játszott a Fradi. Két héttel később Orbán Viktor bejelentette, 50 százalék az esély arra, hogy az egészségügy összeomlik.
Három hónap volt a felkészülésre. Tíz év volt arra, hogy a magyar egészségüggyel kezdjenek valamit. Ezalatt a tíz év alatt Mészáros Lőrinc gazdagabb tudott lenni, mint Beyoncé. A magyar egészségüggyel eközben semmi nem történt. Az egyetlen, amit kormányzás címén a kormány csinált, hogy az egészségügyet és az oktatást államtitkári szintre fokozta le egy gigaminisztériumban, hogy kevésbé legyen fájdalmas politikailag, ha embert kell cserélni, ami ezeken a területeken gyakran megesik.
Ha már az emberről beszélünk: mikor Kásler Miklóst egy világjárvány közepén rejtegetni kell, mert olyan dilettáns, hogy kezet akar fogni egy koronavírusossal. Eközben kormány szinte semmilyen információt nem oszt meg az emberekkel, akiket annyira butának tart, hogy Müller Cecília, az ország – Kásler után – legmagasabb beosztású orvosa, akinek az lenne a feladata, hogy járványokat kezeljen, arról beszél, mi legyen a gyerek játékával, kihipózzuk-e, vagy sem.
A Fidesz nem kormányoz, csak kommunikál. Kormányozni ugyanis nem tud, ahogy az elmúlt napokban kiderült. Döbbenetes mennyiségű pénz ment el az elmúlt években plakátokra, amelyeken a kormány háborúzott, segített, menedzselt, kormányzott. Közben annyi támogatást nem ad az embereknek, akiknek egyik óráról a másikra alakítja át az életét, hogy ne haljanak éhen. Elismerem, hogy liberális álláspont azt gondolni, hogy várhatunk valamit az államtól azért cserébe, hogy betartjuk a különleges jogrend során meghozott korlátozásokat. Otthon maradok én szívesen, bezárom (előbb) a boltomat, de a kormány fizesse ki ezt legalább részben, ha már korlátozza a szabadságomat. Ehhez képest az utóbbi napokban csak említés szintjén merült fel bármilyen kompenzáció, az is csak a bezárt éttermekkel és szállodákkal kapcsolatban.
Magas labda, hogy az az alkotmánymódosítás persze készen állt, ami egy mesekönyv miatt felvert mesterséges balhé okán magyarok tízezreinek életét teszi nehezebbé. Azért állt készen, mert nem a kormányzás volt a célja, hanem a kommunikáció. Új ellenség kell, az eddigiek már nem annyira működnek, de az ellenséget, főleg ha nem valódi, fel is kell építeni.
A miniszterelnök minden elbeszélés szerint gyűlöli, ha nem ő irányítja a napi politika történéseit. Hát jó reggelt kívánok, miniszterelnök úr, erről szól a kormányzás. Vannak problémák, amiket meg kell oldani. Ezek a problémák olyanok, hogy néha nem mi találjuk ki őket, ilyenkor kompetens embereknek működőképes válaszokat kell rá adniuk. Mert azok a problémák, amiket nem mi találunk ki, nem is oldódnak meg csak úgy.
Orbán Viktor annyira nem tudja elviselni, hogy nem ő irányít egy politikai harcot, hogy még egy járvány közepén is inkább azokat az önkormányzatokat szívatja vagy fenyegeti a bevételeik megvonásával, amelyek elvileg a legközelebb állnak azokhoz az emberekhez, akiknek az életét meg kellene menteni.
Mi a fontosabb, elérni, hogy ne haljon meg naponta száz vagy még több magyar ember, vagy elérni, hogy ne legyen népszerűbb Karácsony Gergely, mint a miniszterelnök?
Ennek az egésznek úgy kellett volna kinéznie, hogy három hónap alatt a kormány kitalál különböző terveket, amelyeket a betegség terjedésének bizonyos fokainál előre meghatározott lépésekkel bevet. Lehet, hogy születtek ilyen tervek, de ezek helyett most kapkodás és pánik van.
Nem attól lesz valaki jó politikus, hogy minden szinten el tudja pusztítani az ellenfeleit, és bármilyen áron hatalmon tud maradni, hanem attól, hogy hogy meg tudja oldani a rá bízott emberek és közösségek problémáit.
Évek óta az az érv a Fidesz mellett, hogy ők legalább tudnak kormányozni, mi lenne itt, ha bárki más jönne. Most kiderült, hogy Orbán Viktor nem egy erős miniszterelnök, hanem egy miniszterelnök, aki szeret erősnek látszani.",,